×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2020257 - عربستان سازمان صنایع نظامی دولتی تأسیس می‌کند

به گزارش میلیتاری نیوز، شورای وزیران عربستان اعلام کرد که سازمانی دولتی برای صنایع نظامی ایجاد خواهد کرد تا از طریق آن بخشی از واردات سلاح عربستان در داخل خاک این کشور تولید شود.

بر اساس این خبر این سازمان به صورت مستقل وظیفه خواهد داشت تا صنایع نظامی عربستان را سامان داده و در زمینه توسعه تولیدات تجهیزات نظامی و نظارت بر آن فعالیت کند. بر اساس تصمیم شورای وزیران این کشور، «محمد بن سلمان» ولیعهد، وزیر دفاع، نایب رئیس شورای وزیران، رئیس شورای اقتصاد و توسعه و رئیس شورای سیاسی و امنیتی را به ریاست هیأت مدیره این سازمان جدید هم انتخاب کرده است.

قرار است شماری از وزرا و مسئولان ارشد سعودی هم عضو هیأت مدیره این سازمان جدید باشند. تأسیس این سازمان بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ است که به دستور محمد بن سلمان راه اندازی شده و عربستان بنا دارد از طریق آن تغییرات اساسی در بدنه اقتصادی این کشور از جمله وابستگی به نفت ایجاد کند.

این در حالی است که طی سالهای گذشته به ویژه در جریان جنگ یمن، عربستان بالاترین میزان خرید سلاح را از کشورهای غربی داشته و در آخرین مورد در جریان سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض، عربستان قرارداد خرید سلاح به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار با آمریکا امضا کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.