×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

CH 5 UAV CHINA (1) - سنگین ترین و جدیدترین پهپاد چین با نام رنگین کمان 5

 

 سنگین ترین و جدیدترین پهپاد چین با نام رنگین کمان 5 

 

میلیتاری نیوزرین بو 5 آخرین مدل از سری پهپاد های رنگین کمان است کهبه گفته طراحان این هواپیمای بدون سرنشین موسوم به ” چایهونگ 5 ” یا ” رین بو 5 ” دگرگون کننده واقعی اوضاع در ماموریت های ضربتی چین خواهد بود ، پهپاد پیشرو نظامی رین بو 5 که در تلویزیون دولتی این کشور نمایش داده شد ، جنگ افزارها و جدیدترین فناوری ای را که دگرگون کننده اوضاع در حملات ضربتی هوایی خواهد بود را به نمایش گذاشت .

 با وزن برخاستن بیش از 3 هزار کیلوگرم و دهنه بال شبیه به پهپاد ریپر آمریکا جدیدترین پهپاد چین در مسابقه ی پهپادهای سنگین وزن است که در اختیار آمریکا می باشد.

به گزارش تلویزیون مرکزی دولت چین ، آزمایش پرواز رین بو 5 اخیرا در فرودگاه نامعلومی در ایالت گانسو انجام شد. این آزمایش پرواز ، جلوتر از رژه نظامی بزرگی که در پکن انجام می شود و نمایش فناوری های جدید می باشد انجام شد .

رین بو 5 یا گنجایش حمل هزار کیلوگرم یعنی دو و نیم برابر نمونه پیشین خود می تواند با یک رادار ویژه برای شناسایی و رهگیری اهداف در داخل ساختمان پرواز کند.

سرپرست طراحی این پهپاد می گوید : این نوع رادار می تواند روشی که پهپادهای نظامی در ماموریت های ضدتروریستی این کشور استفاده می کنند را دگرگون نماید . در حال حاضر پهپاد های چینی نمی توانند شلیک کنند مگر این که در مورد اهداف پنهان شده در داخل ساختمان ها از سوی خدمه زمینی تائیدیه دریافت کنند. به همین دلیل است که این پهپادها تنها نقش پشتیبانی عملیات های نظامی معمولی را دارا بوده اند ، اما با محول کردن نقش های بزرگتر در ماموریت های آینده به رین بو5 این اوضاع دگرگون خواهد شد وی همچنین گفت : تروریست ها ، مخفی گاه های خود را دارند .آنان می توانند در بوته ها یا در یک خانه مخفی شوند. ما بایستی از دیوار ها عبور کرده و اشیاء و افراد داخل در آن را شناسایی کنیم.

CH 5 UAV CHINA (2) - سنگین ترین و جدیدترین پهپاد چین با نام رنگین کمان 5

نخستین پرواز رین بو 5 در حدود 20 طول کشید. این پهپاد که دارای جایگاه برای نصب شش موشک می باشد می تواند برای بیش از 30 پرواز مداوم کند. چین بزرگ ترین سازنده ی پهپاد دنیا به شمار می آید برخی از نمونه های غیرنظامی آن بازار جهانی را در اختیار دارند. اگر چه به گفته برخی از متخصصان ، فناوری به کار رفته در پهپادهای نظامی چین ، به دلیل نبود حسگرهای پیشرفته و پیشرانه های قدرتمند و قابل اعتماد هنوز از آمریکا عقب تر است .

 

قابل ذکر است نمونه ی گذشته سری پهپادهای رنگین کمان در اختیار کشورهایی همچون عراق ، مصر و نیجریه می باشد .  

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.