×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1884719 - سرلشکر جعفری:توان افزایش برد موشک‌های ایران وجود دارد

به گزارش میلیتاری نیوز،سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش جهان بدون ترور که صبح امروز در تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص توان موشکی سپاه برای پاسخگویی به تهدیدات اظهار داشت: برد موشک‌های ما طبق سیاست‌هایی که رهبری تعیین کردند محدود بوده و ۲ هزار کیلومتر است و هرچند توانمندی برای افزایش این برد وجود دارد اما این میزان فعلاً کفایت می‌کند چرا که امریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع ۲ هزار کیلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.

فرمانده سپاه با بیان اینکه ما پیش بینی جنگی را نمی‌کنیم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از عواقب جنگ با ایران وحشت دارند و می‌دانند که اگر چنین جنگی شروع شود آنها بازنده خواهند بود لذا از طریق جنگ نرم و فشار اقتصادی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند.

سرلشکر جعفری درخصوص اقدامات اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران و برنامه‌شان برای اعمال تحریم‌های بیشتر اظهار داشت: آمریکایی‌ها در گذشته توطئه‌ها و فشارهای زیادی علیه ما ایجاد کردند اما ملت و نظام ما مقاوم و محکم در مسیر خود ایستاد.

وی گفت: آنها با تجربه تحریم‌های گذشته و نیمچه موفقیتی که به تعبیر خودشان در برجام داشتند می‌خواهند تحریم‌های اقتصادی را این بار با بهانه توانمندی‌های دفاعی، موشکی و حقوق بشر اجرا کنند.

جعفری افزود: مردم ما دیگر آمریکا را به خوبی شناخته‌اند و اگر نیمچه اعتمادی هم وجود داشت در ۴ سال اخیر و خصوصاً بعد از بدعهدی‌های آمریکا در قضیه برجام دیگر وجود ندارد و نه تنها مردم ایران بلکه دیگر ملت‌ها هم فهمیدند که نمی‌شود روی قول و تعهد آمریکایی‌ها حساب کرد و آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ملت ما تحت فشار زیر بار سازش و مذاکره نمی‌رود، گفت: آنچه آمریکایی‌ها روی آن دست گذاشته اند یعنی توان موشکی و دفاعی برای مردم ما مثل ناموس‌شان است و این ملت نشان داده است که اگر خونش به جوش بیاید انتقام بدی از دشمن خواهد گرفت.

جعفری همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص همکاری‌های ایران و روسیه اظهار داشت: هم ایران و هم روسیه امروز درگیر با فشارها و تحریم‌های تقریبا مشابه هستند، وقتی دشمن برنامه واحدی برای هر دو دارد طبیعی است که بیشتر با هم متحد شویم.

وی همچنین اظهار داشت: همکاری‌ها و تبادل‌های مختلفی در حوزه‌های متعدد از جمله اقتصادی و نظامی بین ایران و روسیه وجود دارد.

  1. امیر

    بنظر من در شرایط کنونی میبایست سراغ افزایش برد موشکها نریم و تمام تمرکز را بر افزایش سرعت دقت و قدرت انهدام موشکها داشته باشیم. تا هم توجهات منفی بین المللی بر عاقبت برجام و تهدید موشکی فروکش کنه هم در حین حال توان موشکی به شکل قابل توجهی افزایش یابد. در حین حال جنگ سوریه و عراق نشان داد فعلا تمرکز روی جنگنده ها و نوسازی ناوگان فرسوده هوایی واجب تر و بهتر از افزایش برد موشکی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.