×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2119285 - سردار سلامی:موشک سرمایه دفاعی ماست

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ادعاهای وی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آمریکایی ها یک راهبردی را در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس دارند و آن، ایجاد معمای امنیت و موازنه قدرت است.

وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه سیطره و تفوق خود را بر دولتهای عربی دائمی کند و نیاز همیشگی برای حضور خود در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب آسیا ایجاد کند معمای امنیت تولید می کند، امروز آمریکایی ها در فرمول معمای امنیت، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید تلقی می کنند و به دروغ ایران را حامی تروریست می دانند در حالیکه همه دنیا می دانند که امروز ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نظامی است که توانست با تدبیر و تفکر و حمایت از سوریه و عراق بر سیطره داعش در این منطقه خاتمه دهد درحالیکه ترامپ اعلام کرده بود داعش مشخصا توسط دولت اوباما به وجود آمده است و هیلاری کلینتون و سایر مقامات رسمی آمریکا هم به این موضوع اعتراف کردند.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز این جمهوری اسلامی ایران است که پرونده تروریسم را در منطقه پایان می دهد، افزود: آمریکا می خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد و فلسفه ای برای حضور مسلط خود در منطقه ایجاد کند تا بتواند برتری قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به یک موازنه تبدیل کند.

نه عمق دارید و نه عقبه، به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید/ راهی برای فرار ندارید و در دهان اژدها زندگی می‌کنید

وی ادامه داد: وقتی که چنین اتفاقی می افتد، طبیعتا آمریکایی ها می توانند سلاح های بی شماری را به کشورهای عربی بفروشند و در ازای آن صدها میلیارد دلار برای جبران رکود اقتصادی شان به دست بیاورند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این طبیعت آمریکایی هاست که برای تسلط خود بر مناطق استراتژیک دنیا از این فرمول ها و سیاست ها استفاده کنند درحالیکه واقعا افکار عمومی دنیا، حقیقت و ماهیت و هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می دانند.

هجمه به قوه قضائیه برای از بین بردن امید مردم و اقتدار نظام است/ سال‌هاست در یک جنگ تمام‌عیار به سر می‌بریم

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: ما نه تنها هرگز اشاعه دهنده تروریست نبوده ایم بلکه همواره مقابله کننده با آن بوده ایم. ما هرگز هیچ کشوری را تهدید نکرده ایم و به حاکمیت ارضی همه کشورها احترام گذاشته ایم و استقلال آنها را به رسمیت شناخته ایم، ما همواره حامی مظلومانی بوده ایم که مورد تجاوز قرار گرفتند. 

وی در همین رابطه افزود: اگر ما از انصارالله و مردم یمن در مقابل حمله عربستان حمایت می کنیم به این دلیل است که اینها مظلوم واقع شدند. اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.

سلامی با بیان اینکه همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط قانون بین المللی صورت می گیرد و هیچ گونه تخطی از این قوانین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دشمنان در همان حالی که ما را تهدید می کنند، از ما می خواهند که خودمان را خلع سلاح کنیم؛ این درخواست غیراخلاقی، غیرعقلانی و بلندپروازانه است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: موشک ها سرمایه های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی ما هستند و ما هرگز نمی توانیم بپذیریم که خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.