×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1876610 - سردار دهقان: توطئه برای آشوب در ٣ماهه پایانی سال خنثی شد

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور صنایع دفاعی در گفتگو با برنامه بحث روز رادیو ایران گفت: بحمدالله سال 96 برای کشورمان در حوزه دفاعی چه در حوزه سخت افزاری یعنی ساخت و تولید تجهیزات و چه در حوزه حضور منطقه ای و پیروزی های جبهه مقاومت سال بسیار پر باری بود.

وی ادامه داد: ملت ما به طور طبیعی پذیرفته‌اند که دشمنان از هیچ اقدامی علیه کشورمان فروگذار نکرده اند. از این رو نیروهای مسلح در زمینه تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز خود که جهت مقابله با برنامه های دشمن بدان نیازمندند، به سطح بازدارندگی رسیده اند.

دهقان گفت: صنایع دفاعی ما به درجاتی از توان طراحی و تولید رسیده اند که می‌توانند این نیازها را در کوتاهترین بازه زمانی ممکن تامین کنند. همچنین نیروهای مسلح کشورمان از بعد آموزش سازماندهی و آمایش در سطحی قرار دارند که به هر نوع تهدید پاسخ کوبنده خواهند داد.

وزیر سابق دفاع وجود فرماندهی معظم کل قوا را مهمترین نقطه قوت نیروهای مسلح دانست و افزود: پایگاه اصلی قدرت نیروهای مسلح ما ملت آگاه ایران است که دشمن خود را میشناسد، توطئه های او را می فهمد و به موقع در مقابل دسیسه های آنها وارد میدان میشود. از این روست که همواره برنامه های دشمن با ناکامی رو به رو می شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت جنگنده قاهر از زبان سردار دهقان

دهقان: برد موشک هایمان را متناسب با تهدیدات تنظیم می‌کنیم

سردار دهقان به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت اشاره کرد و گفت: خدا را شکر اکنون چیزی به عنوان سازمان داعش وجود ندارد و نیروهای مردمی و ارتشهای عراق و سوریه با همکاری و مشاوره ای که ما با آنها داشتیم توانستند منطقه را از لوث وجود داعش، این دست‌ساز آمریکایی ـ صهیونیستی و تکفیری پاک کنند.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در عین حال خاطرنشان کرد: البته ما هنوز داعش را پایان یافته قلمداد نمی‌کنیم؛ با این حال اکنون دیگر سرزمینی به معنای واقعی کلمه در اختیار آنها نیست.

دهقان ادعای امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را در زمینه مقابله با داعش دروغین خواند و ادامه داد: با وجود تمامی سخنان آنان در زمینه مقابله با این گروه تروریستی، آنچه که برای ملت ما و همه ملت ها ثابت شد این بود که آنها در زمانی که داعش در تنگنا قرار می گرفت به کمک آن رفته و با کمک‌های تسلیحاتی و سازماندهی داعش را یاری می کردند؛ به عبارت بهتر آمریکا صهیونیسم و سعودی ها مانند پدران معنوی همواره در کناراین گروه تروریستی قرار داشتند.

وزیر پیشین دفاع در بخش پایانی صحبتهای خود درخصوص موضوعات امنیتی داخلی تصریح کرد: به رغم تمامی طراحی های دشمن، ما سال موفقی را پشت سر گذاشتیم. آنها قصد داشتند در دی، بهمن و اسفند امسال با برنامه ریزی ها و نیز اقدامات تبلیغی به همراه هماهنگی با عناصر خود در داخل و خارج کشورمان، یک فضای ناامنی و آشوب رادر ایران ایجاد کنند و نشان دهند جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و ثبات امنیت برخوردار نیست، اما خوشبختانه نه تنها این بار هم تیرشان به سنگ خورد بلکه باید بگوییم طراحان این توطئه بایستی فاتحه فعالیت های خود را بخوانند، زیرا این ملت نشان داد که بیدار است؛ به حرف دیگران گوش نمی‌کند و تنها در مسیر صحیحی که مسیر ترسیم شده به وسیله رهبری است حرکت می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.