×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

87876798697 - ساخت پهپاد مسافربری در روسیه!

 

ساخت پهپاد مسافربری در روسیه!

 

گروه AeroNet، وابسته به طرح “ابتکار فناوری ملی” روسیه از ساخت پهباد منحصربفرد قادر به فرود در هر جایی با مارک”سرورت اس وی5 بی” که به صورت تاکسی بدون راننده کار کرده و توسط شرکت “آویاتون” طراحی خواهد شد، حمایت خواهد کرد.

آفتاندیلا خاچاپوریدزه، مدیر کل شرکت “آویاتون” در مصاحبه با روزنامه “ایزوستیا” گفت:آزمایش ها در مرحله اول با حمل بارانجام خواهد شد و فقط پس از چند پرواز آزمایشی می توان از پهپاد جدید که همچنین “تاکسی پرنده” نامیده می شود، برای حمل مسافر استفاده کرد. مسئله اینست که این پهپاد به خلبان احتیاج نداشته و توسط نرم افزار ویژه و اپراتور از زمین هدایت می شود”.
مدیر کل شرکت “آویاتون” افزود برای ساخت اولین نمونه پهپاد مسافربری حدود 1.5 میلیارد روبل (حدود 23 میلیون دلار) سرمایه لازم است که 70 در صد آنرا گروه AeroNet تامین خواهد کرد. 
پیش بینی می شود قیمت پهپاد جدید که از آن می توان در مناطق بدون فرودگاه به خصوص نقاط روستایی استفاده کرد، در صورت تولید انبوه بین 700 هزار تا یک میلیون دلار باشد.

همچنین قبلا چین هم پهپاد مسافربری با نام Ehang 184 را تولید کرده بود.

در پهپاد Ehang 184 هیچ امکانی برای کنترل هوایپما در حین حرکت وجود ندارد، چون از ابتدا قرار نبوده که این طور باشد. با کمک گرفتن از حسگرها و کامپیوترها برای هدایت از زمان برخواستن از زمین تا فرود، این پهپاد  کاملا خودکار عمل می کند.

تنها رابط کاربری این پهپاد یک تبلت است که به کمک آن، مسافران گزینه برخواستن از زمین، فرود آمدن و نیز تنظیمات مربوط به تهویه هوا را در اختیار خواهند داشت.

 Untitled 565 - ساخت پهپاد مسافربری در روسیه!

 در حال حاضر، این پهپاد قادر است یک مسافر را تا ارتفاع ۱۱،۵۰۰ فیت (۳۵۰۵ متر) بالا ببرد.

ژیونگ اضافه می کند: «سرعت عادی این پهپاد حدود ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و حداکثر زمان پرواز نیز ۲۳ دقیقه است. پس در نسخه فعلی این پهپاد، در هر پرواز می توان تا ۳۲ کیلومتر حرکت کرد.»

براساس اعلام شرکت سازنده، پهپاد مجهز به یک سیستم چند موتوره با ۸ عدد ملخ است، مساله ای که باعث می شود حتی در صورت از کار افتادن چندتا از موتورها، این هوابرد بتواند به راحتی روی زمین فرود بیاید. اما برای مدیریت اوضاع در شرایط اضطراری، Ehang در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مرکز کنترل از راه دور است تا روی همه پروازها نظارت داشته باشد و بتواند در صورت بروز مشکل برای حل آن وارد عمل شود.

ces 2016 drone Ehang 184  - ساخت پهپاد مسافربری در روسیه!

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.