×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2170780 - رونمایی از طرح السیسی برای حل بحران یمن

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز به نقل از رأی الیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در سفر اخیر خود به عمان، سلطان قابوس پادشاه این کشور را از جزئیات طرح مصر برای پایان دادن به بحران یمن و آغاز مذاکرات سیاسی بین طرف‌های درگیر مطلع کرد.

روزنامه الجریده کویت به نقل از یک منبع نوشت که مصر به دنبال ارائه سندی دربرگیرنده اصول حل بحران یمن از جمله آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور و سپس آغاز مذاکرات سیاسی و گفت‌وگو درباره اختلافات است.

به گفته این منبع، این سند نیروهای یمنی را به توقف شلیک موشک‌های بالستیک به عربستان و عدم تعرض به ناوگان حمل و نقل دریایی در تنگه باب‌المندب و دوری از ایران ملزم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جنایت ائتلاف سعودی در یمن

هشدار سازمان ملل به سعودی ها درباره کشتار کودکان یمنی

وی افزود که مصر در این طرح خود به نیروهای انصارالله پیشنهاد می‌کند که سلاح‌های خود را رها و به صورت تدریجی به ارتش یمن بپیوندند.

به گفته این منبع، این طرح مصر، امکان شرکت طرف‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل در مذاکرات حل بحران یمن را فراهم می‌کند.

وی افزود: قاهره اصرار دارد که همه توافق‌ها بین طرف‌های درگیر در یمن مکتوب شود.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن ده‌ها مزدور سعودی در الجوف توسط ارتش یمن

این منبع اظهار داشت که السیسی بر ضرورت نزدیک شدن دیدگاه‌های بین سلطنت عمان و کشورهای عربی خلیج فارس و از بین رفتن هرگونه اختلافات در دیدگاه‌ها و تلاش مشترک برای پایان دادن اختلافات بین کشورهای عربی، اصرار دارد.

حملات بی‌وقفه عربستان سعودی به یمن از ششم فروردین 94 آغاز شده است. این حملات که با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و در نتیجه سلطه بر این کشور صورت گرفته، نتیجه‌ای به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نداشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.