×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2008454 - روسیه: آزمایش ماهواره‌بر ایران نقض برجام نیست

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از بلومبرگ، «واسیلی نبنزینا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به فضاسازی آمریکا و متحدان غربی این کشور درباره پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران تصریح کرد که این اقدام ایران نقض برجام نمی باشد.

وی با اشاره نامه آمریکا و سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان به سازمان ملل گفت: این آزمایش نقض توافق محسوب نمی‌شد زیرا به مسائل دیگری مربوط می‌شود که مستقیماً در توافق مندرج نشده‌اند.

گفتنی است آمریکا و ۳ کشور متحد اروپایی‌ این کشور یعنی فرانسه، آلمان و انگلیس در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شده اند که اقدام ایران در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا «تهدیدآمیز و تحریک‌آمیز»‌ بوده است.

۴ کشور مذکور مدعی شدند که این اقدام ایران «مغایر» با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

در نامه کشورهای مذکور به شورای امنیت در این خصوص از ایران خواسته شده است تا «هیچ فعالیتی مرتبط با موشکهای بالستیک طراحی شده برای قابلیت حمل سلاح های هسته‌ای، شامل پرتاب با استفاده از چنین فناوری های موشک بالستیک را به انجام نرساند».

در ادامه این نامه آمده است: از ایران می خواهیم تا فوراً تمامی فعالیت های مرتبط با موشک های بالستیک را که برای حمل تسلیحات هسته ای طراحی شده است را متوقف کند.

این ۴ کشور در بخش دیگری از این نامه مدعی شده اند: برنامه درازمدت ایران برای ساخت موشک‌های بالستیک کماکان با قطعنامه شورای امنیت مغایر است و در منطقه آثار بی‌ثبات‌کننده دارد!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.