×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2018529 - رهبر کره‌شمالی: تولید موتور موشک را افزایش دهید

 به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی از دستور کیم جونگ اون رهبر این کشور برای تولید موتورهای موشکی سوخت جامد و کلاهک های بیشتر خبر داده است.

بر اساس این گزارش بازدید رهبر کره شمالی از یک موسسه شیمیایی پس از آن صورت گرفته است که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی از احتمال آغاز مذاکره با کره شمالی در آینده نزدیک خبر داده و از خویشتنداری پیونگ یانگ در قبال برنامه های تسلیحاتی اش استقبال کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون در جریان بازدید از انستیتو مواد شیمیایی دانشکده علوم دفاعی دستور افزایش تولید موتورهای سوخت جامد موشکی و کلاهک را صادر کرده است.

این گزارش افزود: رهبر کره شمالی به این موسسه دستور داده است تا موتورها و کلاهک های موشکی بیشتری تولید کند.

کره شمالی از سال گذشته تاکنون دو آزمایش هسته ای انجام داده و ده ها فروند موشک شلیک کرده است. این اقدامات موجب افزایش تنش در شبه جزیره کره شده است. کره شمالی در ماه جولای دو موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است.

آمریکا و کره جنوبی از روز دوشنبه مانورهای گسترده نظامی را آغاز کرده اند و این اقدام با مخالفت شدید کره شمالی روبرو شده است.

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: از زمان تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت، شاهد پرتاب هیچ گونه موشکی از سوی کره شمالی یا اقدامات تحریک آمیز نبوده ایم.

تیلرسون در ادامه تصریح کرد: امیدواریم این تحولات سرآغاز نشانه ای باشد که دنبال ان بودیم، اینکه کره شمالی آماده است تا سطح تنش ها را متوقف کند، آنها آماده هستند تا اقدامات تحریک امیز خود را متوقف کنند و شاید این تحولات موجب شود تا در آینده نزدیک مذاکراتی داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.