×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری سوریه از چهار روز قبل پیش عملیات خود را برای پاکسازی مناطق اشغالی جنوبی این کشور در شمال شرق و شرق استان درعا و  مناطق مرزی غرب استان سویدا آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته در مناطق مرزی مشترک استان های درعا و سویدا با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند مواضع خود را درپایگاه هوایی «حران» تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید:

آغاز عملیات ارتش سوریه در ریف شرقی «درعا» +نقشه

سوریه پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد+ عکس

 این پایگاه هوایی در شمال شهرک «بصری الحریر» واقع شده است؛ نیروهای سوری در ادامه عملیات با پاکسازی مزارع حومه منطقه «حران» حدود ۶ کیلومتر در عمق مناطق اشغالی  پیشروی کردند.

نیروهای ارتش در جریان عملیات پاکسازی  مزارع «حران» موفق شدند ۵۰ تن از عناصر تروریستی را به اسارت بگیرند؛ نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیاتی را برای پاکسازی شهرک های «مسیکه و بصری الحریر» از لوث وجود عناصر تروریستی انجام دادند.

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین و نقس گیر توانستند شهرک «مسیکه» را از اشغال تروریست ها خارج و به کنترل در بیاورند و در ادامه خود را به شهرک راهبردی «بصری الحریر» برسانند.

2277339 - در جنوب سوریه چه می گذرد؟/ تروریست‌های شمال شرق درعا در آستانه محاصره  + نقشه میدانی

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز از ورود نیروهای ارتش به شهرک «بصیری الحریر» خبر داد و  گفت: عملیات نیروهای سوری برای تسلط کامل به این شهرک همچنان در جریان است.

این منبع میدانی افزود: اگر نیروهای ارتش سوریه بتوانند شهرک «بصری الحریر» را پاکسازی کنند و به کنترل در بیاورند، عناصر تروریستی در شمال شرق استان درعا و مناطق مرزی غرب استان سویدا محاصره می شوند و ارتباط آنان با مناطق جنوبی قطع می شود.

از محور شمالی شهرک «بصری الحریر» خبر می رسد، نیروهای سوری در عملیات دقیق و گسترده موفق شدند ارتباط شهرک «اللجاه» را با مناطق حومه قطع کنند؛ این شهرک یکی از مهم ترین انبارهای سلاح عناصر تروریستی محسوب می شود.

به گزارش ميليتاری نيوز، توپخانه ارتش سوریه به شدت مواضع عناصر تروریستی را در مناطق «تل حاره، نبض حوران، طفس، صیدا، عجاج و النعیمه» هدف قرار داد و خسارت ها سنگینی به آنان وارد کرد.

در حال حاضر، کاروان های بزرگ نظامی دیگری از نیروهای تحت فرمان سرتیپ سهیل حسن (مشهور به ببر سوریه) به همراه تجهیزات نظامی سنگین در مناطق مختلف استان درعا مستقر شده اند.

به گفته منابع میدانی، با آغاز شمارش معکوس برای شروع عملیات در جنوب سوریه، جبهه غربی – عربی – صهیونیستی از طریق خاک اردن صدها خودروی نظامی، سلاح های سبک، سنگین و موشک های ضد زره تاو را برای گروه های تروریستی ارسال کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.