×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2175978 - حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروی هوایی ارتش یمن از عملیات امروز یگان پهپادی این کشور در عمق خاک عربستان خبر داد.

پایگاه خبری شبکه «المسیرة» یمن  در خبری فوری اعلام کرد که با پهپاد «قاصف 1»، فرودگاه «أبها» در «عسیر» را هدف قرار داده و اکنون تمامی پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است.

در ادامه این خبرآمده است که پهپاد قاصف 1،  به تاسیسات نفتی «آرامکو» در «جیزان» را نیز بمباران کرده است.

بیشتر بخوانید:

پهپاد یمنی که به فرودگاه عربستان حمله کرد +عکس

اواخر سال 95، پهپاد تهاجمی «قاصف -1» ساخت یمنی‌ها که رونمایی شد ورهبر انصارالله یمن وعده داد که این پهپاد ارتقاء یابد تا بتواند مسافتهای طولانی را طی کند.
این پهپاد، دویست و پنجاه سانتیمتر طول دارد. طول بالهایش سیصد سانتیمتر است. زمان پرواز آن 120 دقیقه و برد آن 150 کیلومتر است. نوع موتور آن بنزینی است و می تواند 30 کیلوگرم مواد منفجره حمل کند.

دوم فروردین ماه جاری نیز یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد از نوع «بدر ۱» را به تأسیسات شرکت نفت آرامکو در استان نجران عربستان شلیک کرد.

سخنگوی ارتش یمن در پی این حمله گفت: «تأسیسات اقتصادی متجاوزان تا زمانی که محاصره و تجاوز آنها به یمن ادامه دارد در تیررس موشک‌های یمنی‌هاست. ائتلاف متجاوزان از ارتقای توانایی‌های نظامی بازدارنده یمنی‌ها و تلاش‌ها برای ارتقای هرچه بیشتر آن واقف است. ما امروز به لطف الهی قوی‌تر و استوارتر هستیم و سال آینده سال پیروزی است.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.