×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر آتش بس 30 روز در سوریه، گروه تروریستی جبهه النصره که بندهای توافق شامل اش نمی شود، محورهای مختلف را برای حمله به مواضع نیروهای سوری باز کرده است.

عناصر تروریستی جبهه النصره پس از حملات ناکام برای محاصره نیروهای سوری در شهر درعا، عملیاتی را از جنوب استان حماه و شمال استان حمص علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: عناصر تروریستی حملات گسترده علیه نیروهای سوری را از حومه منطقه « خنیفس» در  غرب شهر راهبردی سلمیه آغاز کردند.

2201571 - حملات سنگین تروریست ها به دروازه غربی شهر سلمیه/ تلاش برای برهم زدن مسیر ارتباطی دمشق - حلب ناکام ماند +نقشه میدانیبرای دیدن نقشه در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

وی با بیان این که تروریست ها حملات خود را با شلیک چند خمپاره و ارسال خودروی های انتحاری به سوی مواضع نیروهای ارتش سوریه شروع کردند، گفت: نیروهای سوری با هوشیاری توانستند تحرکات تروریست ها را به خوبی در این محور رصد و شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید:

بازگشت امنیت به جنوب سوریه/حملات سنگین جبهه النصره برای محاصره نیروهای سوری در شهر درعا ناکام ماند + نقشه میدانی

این منبع میدانی افزود: نیروهای سوری پس از چندین ساعت درگیری سنگین توانستند حملات را با کشته و زخمی کردن 25 تن از عناصر تروریستی دفع کنند؛ همزمان تروریست ها در شهرک « سلیم» با شلیک دهها خمپاره، مسیر ارتباطی « حمص – سلمیه» هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست ها درصدد بودند با اشغال منطقه مهم « خنیفس»،  امنیت شهر سلیمه را به چالش بکشند؛ « خنیفس» دروازه غربی برای ورود به شهر سلیمه به شمار می آید.

2201575 - حملات سنگین تروریست ها به دروازه غربی شهر سلمیه/ تلاش برای برهم زدن مسیر ارتباطی دمشق - حلب ناکام ماند +نقشه میدانیبرای دیدن نقشه در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

عناصر تروریستی در حومه غربی شهر « سلمیه» با حملات خمپاره ای گسترده، منطقه « قبه الکردی» را هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به اموال شهروندان وارد کردند؛ عناصر تروریستی در تلاش هستند با انجام حملات در حومه منطقه سلمیه، امنیت مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را از مرکز به شمال سوریه بر هم بزنند.

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، مسیر ارتباطی انتقال و تجهیزات از شهر دمشق به سمت مناطق شمال ( شهر حلب) از حومه شهر سلمیه می گذرد و همین مسئله اهمیت این منطقه را چند برابر کرده است.

گروه های تروریستی در شمال استان حماه هم با شلیک چند موشک گراد، فرودگاه شهر حماه را هدف قرار دادند؛ در نتیجه این حملات شماری از نیروهای سوری شهید و زخمی شدند. شهرک « الربیعه» هم امروز هدف حملات موشکی تروریست ها قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.