×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

به گزارش میلیتاری نیوز، این تصاویر که در روزنامه های دیلی میل و دیلی تلگراف منتشر شده است، مؤید، استقرار یک واحد از نیروهای ویژه انگلیس ( اس آی اس ) مسلح به سلاح های سنگین و نیمه سنگین در یک پایگاه گروه تروریستی موسوم به ‘ ارتش آزاد سوریه’، واقع در شرق سوریه هستند.
در این تصااور منتشر شده، به منظور جلوگیری از شناسایی نیروهای ویژه انگلیس، چهره آنها محو شده است.
این تصااور، در ظاهر نیروهای ویژه انگلیسی را نشان می دهند که به عملیات گروه تروریستی موسوم به ‘ارتش آزاد سوریه’ که مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار دارد، علیه گروه داعش کمک می کنند.
روزنامه دیلی میل در گزارشی در این خصوص با اشاره به اینکه نیروهای انگلیسی درخاک اردن استقرار دارند، نوشت: ‘برخی اوقات نیروهای ویژه انگلیس برای کمک به گروه موسوم به ‘ارتش آزاد سوریه ‘ با عبور از مرز اردن وارد خاک سوریه می شوند.’
این روزنامه افزود: ‘یک سخنگاو ‘ ارتش آزاد سوریه’ ضمن خودداری از اظهار نظر در مورد تصااور منتشر شده از نیروهای اوژه انگلیسی گفته است: ما از شرکای انگلیسی و آمریکایی خود آموزش نیروهای اوژه دریافت می کنیم و همچنین ضمن دریافت کمک های هوایی، سلاح و تجهیزات از پنتاگون می گیریم.
مقام های وزارت دفاع انگلیس، نیز بعد از انتشار این تصااور، به ‘بی بی سی’ گفته اند که در مورد عملیات نیروهای ویژه این کشور اظهار نظر نخواهند کرد.
1788705 123 - حضور نیروهای ویژه انگلیس در سوریه+تصاویر
پیش از این نیز منابع انگلیسی از عملیات نیروهای ویژه انگلیس در سوریه علیه گروه داعش خبر داده بودند و این در حالی است که نه دولت قبلی دیاود کامرون و نیز دولت کنونی ‘ترزا می’ تاکنون حاضر به تایید خبرهای منتشرشده در مورد حضور نیروهای نظامی این کشور در خاک سوریه نشده اند.
گفته می شود نیروهای ویژه انگلیس ، برخلاف سایر نیروهای ارتش، برای اعزام به عملیات در کشورهای دیگر نیازمند مصوبه مجلس عوام نیستند.
 1788728 740 - حضور نیروهای ویژه انگلیس در سوریه+تصاویر
اگر چه مجلس عوام انگلیس در روز یازدهم آذرماه سال ۹۴ ( دوم دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی) ،با ۳۹۷ رای مثبت در برابر ۲۲۳ رای به دولت کامرون برای شروع حملات هوایی در سوریه چراغ سبز نشان داد.
‘جرمی کوربین’ رهبر حزب کارگر در گفت وگاوی که اخیرا منتشر شد، ضمن اشاره به حضور نظامیان انگلیسی در سوریه و لیبی، خواستار محدود شدن اختیارات نخست وزیر انگلیس برای اعزام مخفیانه نیروهای ویژه این کشور موسوم به ‘اس آی اس’ شده بود.
او در گفت وگو با نشریه ‘میدل ایست آی’ که در یازدهم مردادماه منتشر شد عنوان کرد: در حال حاضر نخست وزیر انگلیس این توانایی را دارد که بدون گرفتن رأی پارلمان نیروهای ویژه این کشور را به مأموریت بفرستد.
کوربین افزود: دیاود کامرون ( نخست وزیر پیشین انگلیس) با دور زدن پارلمان و با این ترفند که تنها برای اعزام و استقرار نیروهای نظامی نیاز به رأی نمایندگان است، نیروهای اوژه را به صورت پنهانی به لیبی، عراق، سوریه و عربستان سعودی اعزام کرده بود.

او اضافه کرد: من از این بابت نگران هستم و تصورم این است که ‘ترزا می ‘ نخست وزیر کنونی نیز ممکن است با بیان این استدلال، اقدام به اعزام نیروهای اوژه بکند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.