×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

sukho24 - جنگنده‌های ایرانی در آسمان دمشق!

 

جنگنده‌های ایرانی در آسمان دمشق!

 

بر اساس یک گزارش که اخیرا به نقل از منابع رسانه‌ای وابسته به تروریستها در فضای مجازی منتشر شده، آمده است:”در جریان سفر وزیرخارجه عمان به سوریه جنگنده‌های ایرانی هواپیمای حامل وی را تا دمشق همراهی کردند.

سایت خبری «اخبار الیمن» ادعا کرد: «در سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به سوریه، جنگنده های ایرانی هواپیمای حامل بن علوی را تا دمشق همراهی کرده بودند.  بر پایه این گزارش؛ موفقیت آمیز بودن سفر یوسف بن علوی به دمشق که با مشورت ایران و روسیه انجام شده بود، باعث شد تا گام های مهمی برای حل بحران سوریه با مشارکت دیگر کشورها صورت گیرد.

این که این ادعای عجیب با استناد به چه مدارکی مطرح شده مشخص نیست و سوال اینجا است که آیا سند و مدرکی متقن در این زمینه وجود دارد که اسکادرانی از جنگنده‌های ایرانی وزیر خارجه عمان را اسکورت کرده است؟
علاوه بر این اگر به فاصله بین عمان و سوریه بر روی نقشه نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که اسکورت جنگنده‌های ایرانی از فاصله عمان که همسایه ایران است تا سوریه کمی دور از واقعیت بوده و مسیر طولانی عمان تا سوریه گویای همه چیز است.

 اما علت ادعاهای مطرح شده درباره حضور جنگنده‌های ایرانی در آسمان سوریه چیست؟
بیشتر از هفت ماه است که عربستان سعودی به یمن حمله نظامی کرده و هزاران نفر را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است. رسانه‌های وابسته به پادشاهی سعودی تلاش می‌کنند ایران را در منطقه دخیل در چالش‌های امنیتی نشان دهد؛ حال آن که علاوه بر اینکه این موضوع تا کنون اثبات نشده، حضور جنگنده‌های سعودی در آسمان یمن نشان دهنده این است که عربستان سعودی در چالش‌های امنیتی منطقه غرب آسیا نقش ویژه‌ای دارد.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.