×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2103173 - جاسوسی سرویس های بیگانه در مناطق مرزی ایران و پاکستان

به گزارش میلیتاری نیوز، ژنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان که در رأس هیات عالی رتبه نظامی به تهران سفر کرده است، عصر امروز (۱۶ آبان) با سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه دیدار و گفتگو کرد.

سردار پاکپور در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رییس ستاد ارتش پاکستان با یادآوری پیوند تاریخی و فرهنگی عمیق میان دو کشور، بی ثباتی امروز در خاورمیانه و توسعه تروریسم با اقدام آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را تحمیل کننده شرایطی سخت بر منطقه توصیف کرد و گفت: با توجه به شکست های متعدد داعش در عراق و سوریه و اینکه جغرافیای اشغال شده توسط آنان در حال سقوط است، به نظر می رسد آنها به دنبال مناطقی برای جایگزینی و استقرار هستند که باید مراقبت لازم صورت گیرد تا جای پای جدیدی برای تروریستهای تکفیری ایجاد نشود.

وی طرح تجزیه عراق را که از چند ماه قبل به همه پرسی اقلیم کردستان انجامید، توطئه ای صهیونیستی برشمرد و اظهار کرد: این یک نقشه برای کشورهایی مانند ایران و پاکستان بو که اقوام مختلف دارند و با تلاش دولت و نیروهای مردمی عراق این طرح صهیونیستی به شکست انجامید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تحرکات اشرار و تروریستها در مناطق مرزی ایران و پاکستان را تحت حمایت های سرویس های جاسوسی کشورهای فرامنطقه ای دانست و با تقدیر از تلاش های جدید کشور پاکستان در ایجاد استحکامات مرزی، گفت: هر چه حضور نیروهای مسلح ما در مرز و شعاع مرزی پررنگ تر باشد، میدان عمل تروریست ها کمتر خواهد شد.

سردار پاکپور در ادامه گسترش همکاری ها و نیز انتقال تجارب و آموزش ها میان نیروهای مسلح دو کشور را عامل ناکامی توطئه های دشمنان فرامنطقه ای و دست نشاندگان تروریست آنان دانست و تصریح کرد: این تعاملات ضریب امنیت در مرزهای مشترک را افزایش داده و ما آمادگی داریم به برداران پاکستانی در پرکردن برخی خلاهای مرزی کمک کنیم.

ژنرال قمر باجوا نیز در این دیدار با تایید سخنان سردار پاکپور و بیان اینکه ایران و پاکستان دارای افکار و اندیشه های مشترک بسیاری هستند، بر گسترش و توسعه این اشتراکات تاکید کرد.

رییس ستاد ارتش پاکستان اظهارداشت: باتوجه به مشکلاتی که گروهک های تروریستی در مناطق مرزی دوکشور ایجاد کردند اخیرا در این منطقه متمرکز شده ایم، با افزایش نیرو و انجام اقدامات لازم امنیتی در تلاشیم تا کنترل خود بر این مناطق را بیشتر کرده وتحرکات تروریستی را کاهش دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.