×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2231406 - توربین 25 مگاواتی دریایی به زودی ساخته می شود

به گزارش ميليتاری نيوز، امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع صبح امروز در دومین همایش پیشرانه‌های دریایی اظهار داشت: سازمان صنایع دریایی از سال ۱۳۹۰ برنامه جامع خود را در راستای قطع وابستگی و دستیابی به فناوری‌ها و نیازهای حوزه پیشرانه دریایی آغاز کرد.

وی افزود: در این برنامه طراحی و تولید موتورهای بنزینی، موتورهای دیزلی، سامانه‌های انتقال قدرت، سامانه‌های رانش دریایی و پروانه سامانه‌های کنترل و مانیتورینگ را در دستور کار خود قرار دادیم.

دریادار رستگاری ادامه داد: در برنامه پنج ساله پنجم ما دستیابی به موتورهای دیزلی را در دستور کار قرار دادیم و در برنامه ششم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، ساخت نخستین توربین ۲۵ مگاواتی را در دستور کار قرار داده‌ایم، که ان‌شاءالله بزودی به این فناوری دست خواهیم یافت. این سامانه به لحاظ فنی و قابلیت سرعت کاربرد وسیعی در شناورهای نظامی دارد و در تکمیل زنجیره داخلی‌سازی به ما کمک می‌کند.

رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: امروز با دانشگاه‌های مختلف تبریز، دانشگاه فردوسی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه ساخت پیشرانه‌های دریایی همکاری مستقیم داریم.

منبع: دفاع پرس

لینک منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.