×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2125746 - تمرین جنگنده‌های آمریکا برای نبرد با جت‌های روسی

به گزارش ميليتاری نيوز، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در مطلبی به تمرین‌های نیروی هوایی آمریکا با جنگنده‌های روسی یا نمونه‌های شبیه آن‌ها که شرکت‌های مقاطعه کار برای روز مبادا برای آمریکا تهیه می‌نمایند، اشاره کرد.

این نشریه در این زمینه نوشت: در حالی‌که نیروی هوایی آمریکا در تلاش برای در اختیار داشتن جنگنده‌های شکاری، آموزشی برای خلبانان خود است، شرکت‌های مقاطعه کار در این عرصه به شدت فعالیت دارند.

بر این اساس، مقاطعه کاران در این زمینه قادر به تامین مقدار قابل توجه از هواپیماهایی هستند که به شدت شبیه هواپیماهای دشمن است و اینک نیروی هوایی آمریکا بدین وسیله موفق شده سه نسخه جنگنده‌های آموزشی شبیه «میگ-29 فالکروم» دو کابین را به‌دست آورد.

در همین زمینه شرکت مقاطعه کاری «ایر یو اس ای» در وبگاه خود اشاره کرده که موفق شده این جنگنده‌ها را به طور مستقیم از کشوری که سابق جزیی از خاک شوری سابق بود، به‌دست آورد.

نکته قابل توجه این است که این جنگنده‌ها با قطعات اصلی تولیدی ساخت شوروی سابق تجهیز هستند و قادرند هرگونه ماموریت هوایی آموزشی و رزمی را با شرایط خوب اجرا کنند.

نشنال اینترست در ادامه نوشت: شرکت‌های دیگری نیز هستند که چنین امکاناتی را برای نیروی هوایی آمریکا فراهم می‌کنند به طوری‌که شرکت «دریکن اینترنشنال» یکی از بزرگترین ناوگان‌های هوایی از هواپیماهای آموزشی پیشرفته گرفته تا «میگ -21» را در اختیار دارد.

شرکت «پراید ایرکرافت» نیز اخیرا دو جنگنده «سوخو-27 فلنکر» را از اوکراین وارد کرده، به طوری که یکی از آن‌ها در رزم هوایی رو در رو با یک جنگنده «اف-16» در پایگاه هوایی «نلیس» در نوادا مشاهده شد.

نشنال اینترست در خاتمه نوشت: در حالی‌که نگهداری جنگنده‌های ساخت شوری سابق در آمریکا پرهزینه است، اما اگر پیمانکار حاضر باشد که هزینه‌های آن‌ را بپردازد و به نیروی هوایی آمریکا ارزش خرید این خدمات را برساند، این اقدام یک سرمایه گذاری ارزشمندی است.

در حالی این نشریه آمریکایی چنین گزارشی را منتشر ساخته است که رسانه‌های خبری بارها از رویارویی مستقیم جنگنده‌های آمریکا و روسیه در بالتیک و سوریه بارها گزارش داده‌اند به‌طوری‌که یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به تازگی مدعی شد هواپیماهای روسیه چندین مواجهه ناایمن با جنگنده‌های آمریکا بر فراز سوریه داشته‌اند.

مقام پنتاگون مدعی شد پروازهای «ناایمن» به حدی رسیده‌اند که خلبان‌های آمریکایی در وضعیت «آماده‌باش» قرار گرفته‌اند.

وی گفت: «خلبان‌های آمریکایی در وضعیت آماده‌باش هستند تا آماده پروازهای غیر قابل پیش‌بینی باشند. ما با روس‌ها برای تضمین شرایط پروازی ایمن‌تر همکاری می‌کنیم.»

این مقام پنتاگون از ارائه توضیح درباره رویدادهای معین اجتناب کرد، اما گفت خلبان‌های آمریکایی مایلند سایر هواپیماها فاصله 3000 پایی عمودی، افقی و جانبی را با هواپیماهای آمریکایی رعایت کنند.

پنتاگون پیش‌تر نیز در یک پیام توئیتری اعلام کرده بود که یک جنگنده روسی گروهی از جنگنده‌های آمریکایی را بر فراز دریای بالتیک و حین رزمایش‌های سالانه رهگیری کرده است.

مقامات پنتاگون اعلام کردند که جنگنده سوخو-27 روسیه یک هواپیمای نظامی بوئینگ «کی سی-135» را که توسط دو جنگنده «بی-1» و یک جنگنده «بی-52» همراهی می‌شدند حین رزمایش سالانه «عملیات بالتیک» رهگیری کرده است.

  1. امیر

    متاسفانه بزرگ ترین نقص روسیه انفرادی حرکت کردنشه
    اگر روس ها صادقانه با ایران و چین جهت تولید جنگنده همکاری مالی و فنی کنند. قول میدم ظرف مدت پنج سال برترین جنگنده جهانو خواهند ساخت . همینو تو حوضه دفاع موشکی هم میتونن داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.