×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2313430 - تل‌آویو برای تخلیه شهرک‌های مجاور غزه آماده می‌شود

به گزارش ميليتاری نيوز، یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه از احتمال آغاز تجاوز نظامی این رژیم به نوار غزه به بهانه مقابله با نیروهای مقاومت فلسطینی خبر داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، این مقام صهیونیست که نخواسته نامش فاش شود، درباره تبادل آتش با غزه در روزهای اخیر به رسانه‌ها گفته است: «به نظر ما تشدید تنش، متوقف نمی‌شود. داریم به یک عملیات در غزه نزدیک می‌شویم.»

به گفته وی، در صورتی که چنین عملیاتی آغاز شود، شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه تخلیه می‌شوند. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشته است که در صورت آغاز عملیات تخلیه، احتمالا بیش از ۳۳۰۰۰ نفر باید خانه‌های خود در شهرک‌های نزدیک غزه را ترک کنند.

از روز گذشته نیروهای مقاومت فلسطین در واکنش به حملات مکرر جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، ده‌ها فروند راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین و محل‌های تجمع نظامیان صهیونیست شلیک کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی تعداد راکت‌های شلیک‌شده از غزه را بیش از ۱۵۰ فروند اعلام کرده است. از این تعداد، فقط ۲۵ راکت توسط سامانه پدافندی «گنبد آهنین» هدف قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی مدعی است که راکت‌های دیگر در «مناطق باز» فرود آمده‌اند، اما تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از بروز خسارت در شهرک‌های مختلف صهیونیست‌نشین حکایت دارد.

شهرک‌های «آوشالوم»، «بنی نتساریم»، «دِکِل»، «یِوول»، «یاتِد»، «پِری گان»، «کرم ابوسالم»، «نیریم»، «عوز و علومیم» و چندین شهرک دیگر، از جمله مناطقی بودند که شب گذشته آژیرهای هشدار به صورت ممتد در آن‌ها شنیده می‌شد.

به نوشته پایگاه «آی ۲۴»، در شهرک صهیونیست‌نشین «سدروت» دستکم سه نفر بر اثر برخورد ترکش راکت زخمی شده‌اند. در شهرک «اشکول» هم دستکم یک نفر «به شدت» زخمی شده است. 

کابینه رژیم صهیونیستی قرار است ساعت ۱۶ به وقت محلی برای بررسی وضعیت در غزه، در مقر ارتش این رژیم در تل‌آویو تشکیل جلسه دهد. 

جنگنده‌های اسرائیلی از دیشب بیش از ۱۰۰ بار مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار داده‌اند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در پی این حملات، تاکنون سه نفر از جمله یک مادر و نوزاد او به شهادت رسیده و حداقل ۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

درپی این اتفاقات «نیکولای ملادنوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا، با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش‌ها در غزه، گفت: «برای ماه‌ها هشدار می‌دادم که بحران انسانی، امنیتی و سیاسی در غزه، خطر وقوع درگیری که هیچکس خواستار آن نیست را درپی دارد».

ملادنوف سپس هشدار داد که اگر تنش‌های کنونی، فورا مهار نشود، می‌تواند به سرعت رو به وخامت گذاشته و عواقب فاجعه‌باری برای همه داشته باشد.

در سه ماه اخیر رژیم صهیونیستی در جریان مقابله با راهپیمایی‌های هفتگی «بازگشت» فلسطینی‌ها در مرز غزه، بیش از ۲۰۰ فلسطینی را شهید و چند هزار نفر را زخمی کرده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.