×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2202888 - تقاضای رحیم صفوی از شرکت‌های دارویی

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز به نقل از سپاه‌نیوز، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در آیین ششمین جایزه شهید رهنمون که در خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در عملیات کربلای ۵ بیش از  ۷۰  هزار نفر نیرو وارد  عملیات کرده بودیم که بیش از پنج هزار شهید و ۵۰ هزار مجروح تقدیم کردیم که مجروحان در اهواز مداوا می شدند و شدت آتش دشمن در این عملیات به حدی بود که در متر به متر منطقه انواع گلوله‌های دشمن به زمین برخورد می کرد.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا ادامه داد: در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) که در سه راهی دارخوین  تاسیس کرده بودیم حدود۱۷ هزار و ۷۸۰ عمل جراحی، ۸ هزار و ۶۱۴ مورد خون‌گیری، ۴ هزار و ۲۸۳مورد آزمایش و ۳ هزار و ۷۰۳ مورد رادیولوژی انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در این بیمارستان ۱۴۰۵ پزشک و کادر پزشکی ، ۱۲۰ نفر  کادر اداری طی دوران دفاع مقدس حضور داشتند. بنده در عملیات کربلای ۵ به عنوان قائم مقام فرمانده نیروی زمینی سپاه قرار بود از پنج ضلعی به سمت پل امام رضا(ع) برای جلسه ای باسردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی، مرتضی قربانی و شهید حاج  حسین خرازی حرکت کنم و در این زمان شدت آتش به حدی بود که نفربر زرهی که داخل آن بودم همچون گهواره تکان و تکان  می‌خورد و زمانی که  به محل مورد نظر رسیدم بواسطه صدای زیاد انفجارها صدای یکدیگر را نیز نمی‌شنیدیم.

سرلشکر صفوی درباره نقش و حماسه جامعه پزشکی در دفاع مقدس بیان کرد: کار پزشکان در دفاع مقدس افتخاری برای تمام ملت ایران و جامعه پزشکی است چرا که انسان‌هایی در این مجموعه حضور داشتند که  شاخص و برگزیده خداوند متعال بودند و دارای تخصص و احساس مسئولیت، شجاعت و شهامت نیز بودند.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس حدود  ۱۰۰ هزار نفر  از  پزشکان، داروسازان، جراحان و امدادگران و به طور کلی کادر پزشکی در جنگ شرکت کردند و آنها در دوران دفاع مقدس ۳ هزار شهید را نیز تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کمک ۱۰۰ هزار کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس به ۹۰۰ هزار نفر از رزمندگان حماسه بزرگی است که روی داده و در همین دوران  ۱۰۰ هزار عمل جراحی حیات بخش صورت گرفته که در تاریخ جنگ‌های طولانی بی‌سابقه است چرا که آمریکا در جنگ ویتنام که ۴۸ هزار کشته داد در  زمانی که می‌خواستند مجروحی را به عقب منتقل کنند حداقل  ۲ ساعت و نیم زمان می‌برد و این در حالی است که ما بطور مثال در کربلای پنج مجروحین را به فاصله زمانی یک ساعت به عقب منتقل می‌کردیم و بیمارستان های صحرایی را در نزدیک‌ترین فاصله ممکن از خط مقدم جبهه‌ها احداث کرده بودیم.

سرلشکر صفوی افزود: چنین اقدامی جزو افتخارات ایران است که در جایی نمونه آن وجود ندارد. من از همه پزشکانی که در دفاع مقدس حضور داشتند درخواست دارم تا همانند دوران دفاع مقدس مردم دار و مردم یار بوده و خاطرات و تجربیات خود از آن دوران را گفته و بنویسند تا به نسل جدید که  انقلاب را ندیده و نشنیده اند منتقل شود. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جنگ تحمیلی بدون عقلانیت و طرح ریزی عملیاتی نبود، تصریح کرد: در شرایطی که تجهیزات نظامی و توان مالی دشمنان توسط بسیاری از کشورها تامین می‌شد با این حال توانستیم دروازه شرق بصره در “شملچه” را شکسته و “فاو” را بگیریم و بیانگر این است  اگر چه به لحاظ امکانات مادی در فشار قرار داشتیم و به تنهایی می‌بایست مقاومت می‌کردیم اما این مقاومت که به پیروزی نهایی منتهی شد دارای عقلانیت و طرح ریزی برنامه هایی بود که عملیاتی شد.

وی ضمن درخواست از پزشکان کشورمان برای حضور در مناطق محروم و دورافتاده ، خاطر نشان کرد: امسال سپاه پاسداران در ۳۰  نقطه کشور برای درمان مردم نیازمند و ضعیف  بیمارستان صحرایی برپا کرده و ما  از پزشکان درخواست داریم برای حضور در مناطق محروم با این نهاد  همکاری داشته باشند.

سرلشکر صفوی  یکی از مشکلات مردم را  محروم بودن و  حاشیه نشینی دانست و افزود: حدود۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و این موضوع دلیل شده تا مشکلات عدیده ای در این مناطق بوجود بیاید.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا ادامه داد: از شرکت‌های دارویی تقاضا داریم یک هزارم درآمد شان را صرف مناطق محروم کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا  در ادامه با اشاره به برکات دفاع مقدس گفت:  یکی از آثار دفاع مقدس تشکیل “حشدالشعبی” که همان نیروهای لشکر “بدر “در دفاع مقدس است که  نخستین فرمانده آن شهید” اسماعیل دقایقی “بود. همچنین تشکیل حزب الله در لبنان، مقاومت مردمی در سوریه از دیگر آثار خون شهدای دفاع مقدس است. در سوریه با آموزش‌های مستشاری ایران ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای مردمی در کنار ارتش این کشور مقابل تروریست های تکفیری  مقاومت کردند به نحوی که در مدت ۸۵ ماه درگیری با تروریست های داعش  هزار نفر از نیروهای ارتش و مقاومت مردمی این کشور به شهادت رسیدند. خون شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم موجب شد تا سامرا، کربلا و حرم حضرت زینب از تعرض تروریست های تکفیری در امان بماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.