×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

765886987 - تحویل موشک‌های کروز قدیر به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

تحویل موشک‌های کروز قدیر به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

سردار دهقان در مراسم تحویل دهی انبوه موشک قدیر طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی به فرماندهان و رزمندگان دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: موشک کروز دریایی قدیر که توسط دانشمندان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است برای نخستین بار در اختیار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی گفت: موشک قدیر با برد بلند و دارای ویژگی‌هایی همچون آماده‌سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پائین، دقت بالای ناوبری، انهدام دقیق اهداف مورد نظر، قدرت تخریب و ضدجنگ الکترونیک بالا می‌باشد.

وی تصریح کرد: وزارت دفاع تجهیز نیروهای مسلح به تسلیحات پیشرفته و با فناوری‌های بالا و روزآمدسازی سامانه‌های در اختیار آن‌ها را در دستور دائمی و مستمر فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی خود قرار داده است.

وزیر دفاع با بیان این‌که «تجهیزات پیشرفته در کنار روحیه بسیجی و شهادت‌طلبانه، مدیریت جهادی و انگیزه‌های الهی آحاد نیروهای مسلح و حضور آگاهانه ملت عزیز و در صحنه ایران از عوامل اصلی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمارمی‌رود» گفت: دشمنان ما نسبت به این عوامل آگاهی دارند و بارها آن را آزموده‌اند و به همین دلیل جرأت اقدام بر علیه منافع ایران اسلامی را ندارند و مطمئن هستند هر نوع اقدام جسارت‌آمیز و غیرعقلانی آن‌ها با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط امروز منطقه به صورت فزاینده ای رو به آشوب و بحران های جدی است و دلیل اصلی این بحران ها ،حضور و مداخله نیروها یا بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ی می باشد که باحمایت های آشکار وپنهان ازجریان های تروریستی نه تنها تهدیدبرای منطقه بلکه تهدید جدی برای کل دنیا محسوب می شوند و در این مسیر آنچه که برای ما همواره مهم بوده ، هست و خواهد بود، قرارداشتن در موضع بازدارندگی موثر برای مقابله بااینگونه تهدیدات است.

وی افزود: نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان، با رصد راهبردی تحولات منطقه ای و الزاماتی که تامین کننده امنیت ملی کشور است ،هرروز با افزایش توانمندی و تجهیز کردن خود به سلاح‌های موثر در عرصه‌های مقابله ، بر توان و قابلیت خودشان می‌افزایند.

موشک قدیر یک نوع موشک ایرانی از نوع موشک‌های کروز است که کاربرد دریایی داشته و برد آن ۳۳۰ کیلومتر می‌باشد.

موشک قدیر از رسته موشک‌های کروز و میان بردی است که توسط ایران ساخته شده است. این موشک زیرمجموعه و «نسل جدیدی از موشک‌های کروز» می‌باشد که برد آن نهایتاً به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. کاربرد این موشک علیه اهداف دریایی است و «امکان شلیک از ساحل و شناورها» را هم دارد.

موشک قدیر در روز دوم شهریور ۱۳۹۳ در تهران و با حضور حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران رونمایی شد. به علاوه قدیر، یک موشک و دو پهباد دیگر هم با نام‌های «پهپاد رهگیر کرار ۴، موشک کروز دریایی نصر بصیر و پهپاد فوتوگرامتری مهاجر ۴» در این روز رونمایی شده است. پهپادها و موشک‌های جدید همگی در صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران طراحی و تولید شده‌اند.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.