×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، سه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال‌های 2008، 2012 و 2014 انجام شد و این جنگ‌ها هزاران شهید و زخمی داشت؛ این جنگ‌ها علاوه بر تمام تأثیرات مادی، تأثیرات روحی بسیار زیادی بر مردم نوار غزه داشت که برخی از آنها بلند مدت است.

در بین گروه‌های سنی، کودکان از گروه‌هایی هستند که بیشترین ضربه‌ها را از این جنگ‌ها می خورند؛ دیدن صحنه‌های جنگ و کشتار صهیونیست‌ها از ذهن‌های کودکان فلسطینی پاک نمی‌شود، کودکانی که با تفکر و روش مقاومت بزرگ شده‌اند و در لابلای ذهن خود، تفکر مقابله با این رژیم جنایتکار را دنبال می‌کنند.

کودکان فلسطینی مانند بقیه کودکان دنیا نیستند بلکه بچه هایی هستند که چه بسا شاهد شهادت اعضای خانواده یا اقوام خود با برخورد یک موشک بوده‌اند، پدر یا مادرشان زندانی صهیونیست‌ها شده‌اند، «کودکی کردن» را از آنها گرفته‌اند و آرامش آنها در معرض تهدید است.

بازی عرب و یهود

 اندازه تأثر کودکان فلسطین از این جنگ‌ها و تفکر مقاومت را می توان از خلال بازی های جنگی آنها دریافت به خصوص بازی مشهور کودکان نوار غزه به نام «عرب و یهود».

2174705 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

2174701 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

2174702 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

برخی رسانه‌های فلسطینی به این بازی و معرفی آن پرداخته‌اند؛ کودکان به دو دسته تقسیم می‌شوند که یک دسته از آنها نظامیان صهیونیستند و با تفگ گلوله شلیک می‌کنند و دسته دیگر فلسطینی‌های بدون سلاحی هستند که در پاسخ گلوله «سنگ» پرتاب می کنند.

2174703 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

2174704 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

2174705 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

برخی کودکان نیز نقش رزمندگان فلسطینی را بازی می‌کنند که با تفنگ با نظامیان صهیونیستی مبارزه می‌کنند؛ با ادامه بازی برخی کودکان به ضرب گلوله صهیونیست‌ها شهید می‌شوند و بقیه شعارهایی در تمجید از شهدا و رزمندگان مانند «جان و خون ما فدای تو ای شهید» سر می‌دهند.

2174699 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

2174706 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

2174698 - تأثیر جنگ بر بازی‌های کودکان فلسطینی +عکس

با برگشتی به عقب متوجه می‌شویم که رهبران امروز خیزش‌های مردمی علیه صهیونیست‌ها در فلسطین، کودکانی هستند که دیروز همین بازی‌ها را انجام می‌دادند.

بر اساس گزارش‌ها، این بازی از «یوم‌ النکبه» (روز اشغال فلسطین) تا کنون بین کودکان فلسطینی مرسوم است و نسل به نسل منتقل شده است. واژه «النکبه» (فاجعه) یادآور خاطره تلخ اشغال فلسطین در سال 1948 و اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از وطن خود است؛ این کلمه نه تنها نماد فاجعه‌ای است که در آن سال بر سر سرزمین فلسطین نازل شد بلکه نمایانگر سختی‌ها و معضلاتی است که طی چندین دهه گذشته به این ملت تحمیل گشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.