×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

کارتر - ایرانی ها نباید با ملوانان ما اینگونه برخورد می کردند + روایت مدافع شهید جزیره فارسی

 

شهید والامقام نادر مهدوی را می شناسید؟ 

 

میلیتاری نیوز : اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امروز برای اولین نوبت پس از بازداشت و رهاسازی ملوانان آمریکایی که به خاطر ورود غیر مجاز به آب های ایران توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در آب‌های خلیج‌فارس دستگیر شده بودند، از احساساتش در هنگام دیدن تصاویر آمریکایی‌های محاصره شده توسط مرزبانان ایرانی سخن گفت.

کارتر ابتدا به دستور مرزبانان ایرانی به سربازانش برای گذاشتن دست بر پشت سر اشاره کرد و گفت: «دیدن این تصاویر مرا عصبانی کرد

وی ادامه داد: «نباید با ملوانان این گونه برخورد می‌شد؛ مطمئناً در شرایط مشابه ما چنین برخوردی نمی‌کردیم

نادر مهدوی (2) - ایرانی ها نباید با ملوانان ما اینگونه برخورد می کردند + روایت مدافع شهید جزیره فارسی

 

تاکنون گزارشی از تجاوز نیروهای ایرانی به آب‌های آمریکا منتشر نشده ولی در یک مورد که اتفاقاً آن هم در جزیره محل بازداشت اخیر یعنی جزیره فارسی روی داد، شهید والا مقام نادر مهدوی در سال 1366 پس از آن که یک بالگرد آمریکایی به رادار نظامی ایران در جزیره فارسی حمله می کند این بالگرد را مورد اصابت موشک دوش پرتاب قرار داده و آن را ساقط می کنند .

 ماجرا از این قرار است که سردار شهید نادر مهدوی و همراهانش با قایق به سمت جزیره ی فارسی حرکت می کنند و وقتی به آن جا می رسند نماز مغرب و عشا را به جا می آورند. هنوز مغرب بود که ناگهان صدای انفجار مهیبی به گوش می رسد که ناشی از حمله بالگرد آمریکایی سوپر کبری به رادار نظامی ایران در این جزیره می باشد بدین ترتیب متاسفانه ارتباط این رزمندگان با مرکز قطع می شود.

نادر مهدوی (1) - ایرانی ها نباید با ملوانان ما اینگونه برخورد می کردند + روایت مدافع شهید جزیره فارسی

پس از رویت بالگرد متجاوز آمریکایی توسط شهید مهدوی و همرزمانش خود را برای مقابله با آن آماده می کنند و این بالگرد به وسیله ی یک موشک استینگر مورد اصابت قرار می گیرد و به شدت در آسمان منفجر می شوند . پس از شهادت همرزمان شهید مهدوی ، او به وسیله ی آمریکایی ها اسیر می شود و پای این شهید به صورت مچاله، توسط دشمن بسته می‌شود ولی او کماکان روحیه خود را تسلیم دشمن نمی‌کند و همچنان مقاومت می‌ نماید. هنگامی که جنازه مطهرش به خاک پاک میهن رسید، دست ها و پاهایش به صورت خیلی محکم بسته شده بود و نشان می داد که دشمن، حتّی از جسم بی جان این سردار نیز می ترسید. نادر بر عرشه ناو جنگی «یو. اس. اس. چندلر» آماج شکنجه‌ های وحشیانه دشمن قرار می‌ گیرد و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌ شود و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت می‌ رسد.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.