×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2232792 - انگلیس باید برای دفاع از ادلب به سوریه نیرو اعزام کند

به گزارش ميليتاری نيوز، وزیر دفاع سابق انگلیس در گفت‌وگو با رادیو «بی. بی. سی» ضمن انتقاد از نوع حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا به سوریه، از «ترزا می» نخست وزیر کشورش درخواست کرد به سوریه نیروی زمینی اعزام کند.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل سازمان‌ملل: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد

نمونه‌برداری سازمان منع تسلیحات شیمیایی از دوما

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «لرد ریچاردز» وزیر سابق دفاع انگلیس در این مصاحبه تاکید کرد که غرب باید در استان ادلب سوریه منطقه امن ایجاد کند.

وی با ذکر این‌که نیروهای ارتش سوریه در آینده به این منطقه حمله می‌کنند، گفت که انگلیس باید نیروهایی را به ادلب فرستاده و از این منطقه دفاع کند.

لرد ریچاردز درباره حمله اخیر ائتلاف آمریکا به سوریه نیز گفت : «این اقدام درستی بود، اما اگر من بودم احتمالا کمی بیشتر تلاش می‌کردم و با کوبیدن این کشور کاری می‌کردم که دیگر هرگز از جنگ افزارهای شیمیایی استفاده نشود.»

وی در توضیح افزود: «می‌شد به فرودگاه‌ها و دیگر اهداف نیز حمله کرد. اقدام ائتلاف آمریکا تنبیه محدودی بود که خطر مواجهه گسترده‌تر را به همراه نداشت. نتیجه حمله این شد که فرصت برای تغییر مسیر جنگ از دست رفت.»

آمریکا، انگلیس و فرانسه شنبه گذشته در اقدامی غیرقانونی با ادعای واهی حمله شیمیایی دولت سوریه، حمله‌های موشکی را به این کشور انجام داده و بیش از یکصد فروند موشک به سوریه شلیک کردند. سوریه نیز از سرنگونی بیش از دو سوم این موشک‌ها خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.