×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

عبدالفتاح السیسی - السیسی: ارتش مصر ۸۰ درصد تونل‌های غزه را تخریب کرده است

السیسی: ارتش مصر ۸۰ درصد تونل‌های غزه را تخریب کرده است

 عبد الفتاح السیسی طی سخنانی که شب گذشته برای مردم مصر بیان کرد، گفت که احداث منطقه حایل به مساحت یک کیلومتر به پایان رسیده است و در جریان اجرای عملیات‌های مربوط به ایجاد منطقه حایل 80 درصد تونل‌های مواصلاتی بین نوار غزه و رفح مصر تخریب شد که طول برخی از این تونل‌ها به 3 کیلومتر می‌رسید

 

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از مصاف، السیسی همچنین اوضاع امنیتی در استان شمال سینا را تشریح و تاکید کرد که نیروهای مسلح و پلیس توانستند ظرف یکماه 150 مکان تجمع تروریست ها را تخریب و 188 نفر از تروریست های تحت تعقیب را بازداشت کنند.

همچنین وی افزود که تمامی دستگاه های دولتی علیه تروریسم که سراسر وطن و زیر ساخت ها و تاسیسات خدماتی را هدف قرار می دهد، بسیج شده اند.

او در ادامه برخی طرف ها را به اجرای عملیات های مغرضانه و ایجاد هرج و مرج  و بی نظمی متهم کرد و گفت که هدف آنها روز افتتاح کانال سوئز در تاریخ شش آگوست است.

چند روز پیش نیز منابع مصری گزارش دادند که ارتش مصر سه مسجد و چندین خانه را در شمال سینا منفجر کرد.

بر اساس این گزارش، انفجارهای مهیبی در دو شهر رفح و خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به وقوع پیوست و مشخص شد که این انفجارها ناشی از انفجار خانه ها در سینا از سوی ارتش مصر و در راستای اجرای طرح ایجاد منطقه حایل در مرز نوار غزه بوده است.

ارتش مصر با روی کار آمدن «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور تخریب تونل های واقع در مرز نوار غزه که فلسطینیان تحت محاصره ساکن غزه از آنها برای انتقال کالاهای ضروری به غزه استفاده می کردند، شدت بخشیده و از سوی دیگر دولت مصر تصمیم گرفته به بهانه مبارزه با تروریسم در منطقه سینا، شهر مرزی رفح را تخلیه و یک منطقه حایل در مرز غزه و مصر ایجاد نماید که این کار باعث افزایش محاصره دارویی و غذایی مردم بی دفاع ، کودکان و بیماران فلسطینی می شود

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.