×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2022357 - افشای ارتباط سفیر امارات در واشنگتن با «پدر سامانه گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی

به گزارش میلیتاری نیوز، درز اطلاعات ایمیل یوسف العتیبه نشان می‌دهد که «رابرت ساتلف» مدیر اجرایی مرکز مطالعات واشنگتن که طرفدار رژیم صهیونیستی است، در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۲ پیشنهاد دیدار اوزی روبین معروف به «پدر سامانه گنبد آهنین» را به العتیبه ارائه می‌کند و از آن پس ارتباط مسقتیم روبین و العتیبه از طریق ایمیل برقرار می‌شود.

پایگاه «میدل ایست آی» انگلیس نوشت که آغاز مکاتبات روبین و العتیبه زمانی بود که یک ماه از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که به شهادت ۱۷۴ فلسطینی از جمله ۱۰۷ غیرنظامی و ۳۳ کودک منجر شد، می‌گذشت.

بنابر این گزارش، روبین با هدف تعریف و تمجید از سامانه گنبد آّهنین برای خنثی‌سازی موشک‌هایی که از غزه شلیک می‌شد، به واشنگتن سفر کرده بود که طی سخنانی در یک سمینار گفت: از لحاظ استراتژی، جنگ اخیر تا حد زیادی جنگ «فشار دادن یک دکمه» بود.

به نقل از وبگاه «العربی الجدید» پس از این سمینار، ساتلوف به روبین نامه‌ای نوشت و گفت که پیشنهادی به اوزی روبین پدر سامانه گنبد آهنین اسرائیل ارائه کرده و گفته که از این سامانه می‌توان در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که با خطر موشک‌های ایرانی مواجه هستند، استفاده کرد و دیدگاه العتیبه در این باره را خواستار شد.

العتیبه در پاسخ نوشت: من قبلا با اوزی دیدار نکرده‌اند و تمایل دارم درباره چگونگی عملکرد سامانه گنبد آهنین در غزه بشنوم. من برخی گزارشات مطبوعاتی درباره این موضوع را مطالعه کرده‌ام اما تمایل دارم به طور تخصصی‌تر از آن مطلع شوم.

پس از آن ساتلوف به العتیبه پیشنهاد می‌کند که اجازه ملاقات با روبین را بدهد و العتیبه نیز با آن موافقت می‌کند و به نظر می‌رسد که ارتباطات بین آنها به سرعت پیش‌ می‌رود و العتیبه در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۱۲ در نامه‌ای به روبین از وی جویا شد که بار دیگر چه زمانی به واشنگتن سفر می‌کند و وی نیز در پاسخ گفت که به سرزمین اشغالی رسیده است و چه بسا در آینده به واشنگتن سفر می‌کند.

ساتلوف این مکاتبات روبین و العتیبه را انکار نکرد و تنها گفت که من نمی‌دانیم این افراد با هم دیدار کرده‌اند یا خیر اما به عقیده من دیدار خاصی صورت نگرفته است.

طبق اطلاعات درز شده از ایمیل العتیبه، وی همچنین دیداری با لابی اسرائیلی در واشنگتن داشته و در ضیافت شام آنها شرکت کرده و پس از ساتلوف به العتیبه می‌نویسد که شما در این مهمانی دوستانی بدست آورده‌اید و از اینکه العتیبه سخنانی درباره نگرانی امارات درباره ایران مطرح کرده بود، او را ستود.

العتیبه نیز در پاسخ نوشت که گفت‌وگوی خوبی بوده و پیشنهاد وی این است که در خصوص مسائل مربوط به ایران، توافق بین رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورهای عربی وجود داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.