×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1748725 899 - افزایش همکاری دفاعی ترکیه و پاکستانبه گزارش میلیتاری نیوز، وزارت دفاع پاکستان اعلام کرد: ترکیه از این کشور هواپیماهای آموزشی سوپر مشاق خریداری می‌کند و در ضمن هواپیماهای حمل سوخت برای اسلام‌آباد می‌سازد.

قبل از این ترکیه برای تولید زیردریایی آگوستا ۹۰ با پاکستان به توافق رسیده است و در حال حاضر به دنبال خرید هواپیماهای مشاق از این کشور می‌باشد.

به گزارش دیلی پاکستان،‌ وزارت دفاع پاکستان اعلام کرد همکاری با ترکیه سبب تقویت صنعت تولیدات دفاعی پاکستان می‌شود و درآمد سرشاری برای این کشور به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش ترکیه از ماه آینده میلادی یعنی ماه آگوست ساخت هواپیماهای حمل سوخت را برای پاکستان آغاز می‌کند که دو کشور درباره اجرای این طرح با هم به توافق رسیده‌اند.

«فکری ایشیک» وزیر دفاع کابینه جدید ترکیه حدود یک ماه پیش سفری به اسلام آباد پایتخت پاکستان داشت و دیدارهای مهمی با عالی ترین مقام های دولتی، دفاعی و نظامی این کشور از جمله با ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان انجام داد.

ترکیه و پاکستان به عنوان دو عضو اصلی ائتلاف نظامی خودساخته عربستان، از روابط سیاسی و همکاری های نظامی-دفاعی نزدیکی با یکدیگر برخوردارند.

چندی پیش وزیر دفاع پاکستان در دیدار با همتای ترک خود در زمینه مبارزه با تروریسم، آموزش نظامی سربازان این کشور و همکاری اطلاعاتی به توافق رسیدند.

وزیر دفاع پاکستان در دیدار با فرمانده ستاد کل ترکیه در استانبول در مورد ارتقاء همکاری‌های دوجانبه در بخش دفاعی بحث و گفت‌وگو کرد.

وزارت دفاع پاکستان اعلام کرد اسلام‌آباد و آنکارا برای خرید و بازسازی تجهیزات نظامی به توافق رسیده‌اند و توافقنامه‌ای در این زمینه امضا می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه چندی پیش، در اقامت کوتاه خود در اسلام‌آباد با مقامات پاکستانی علاوه بر روابط دوجانبه، در مورد امور منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به توافق رسید.

رئیس جمهور ترکیه طی یک دهه گذشته ۷ مرتبه از پاکستان دیدار کرده که نشانه بهبود روابط آنکارا و اسلام‌آباد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.