×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2391093 - اعتراف رژیم صهیونیستی به غرق کردن کشتی پناهجویان لبنانی

به گزارش ميليتاری نيوز، شبکه ده رژیم صهیونیستی، در گزارشی اعتراف کرد که زیردریایی ارتش صهیونیستی در تابستان ۱۹۸۲ کشتی حامل پناهجویان لبنانی را در ساحل این کشور هدف قرار داده است.

در این جنایت، که با شلیک دو موشک از زیردریایی صهیونیستی، صورت پذیرفت؛ از ۵۶ مسافر کشتی، ۲۵ تن کشته شدند.

شبکه ده رژیم اسرائیل در گزارش خود آورده است که زیردریایی رژیم صهیونیستی با دو موشک، کشتی پناهجویان را در ساحل «طرابلس» هدف قرار داده و آن را غرق کرده است. جزئیات این عملیات با نام «درایووس» تا کنون محرمانه باقی مانده بود و سران صهیونیستی از توضیح در خصوص آن خودداری می‌کردند.

این حمله موشکی زمانی صورت گرفته بود که رژیم صهیونیستی و لبنان اعلام آتش بس کرده و قرار شده بود نیروهای فلسطینی تحت نظارت بین‌المللی به تونس منتقل شوند.

طبق گزارش شبکه ده رژیم صهیونیستی، زیردریایی ۵۴۰، یک ساعت پس از حرکت کشتی لبنانی از ساحل طرابلس با دو اژدر آن را هدف قرار داد که منجر به انفجار و غرق شدن کشتی شد.

فرمانده این زیردریایی در گفت‌وگو با این شبکه مدعی شده است که فکر می‌کرده کشتی مذکور، در حال جابه‌جایی نیروهای فلسطینی است.

بیشتر بخوانید:

جوشکاری زیردریایی توسط اردوغان

ارتش صهیونیستی نیز مدعی شده است که هدف از عملیات «درایووس» مقابله با ناوهای ارتش سوریه بوده است. 

پس از این جنایت، رژیم تل آویو اعلام کرد که دست به  تحقیقات خواهد زد؛ تحقیقاتی که سه سال به طول انجامید اما ارتش صهیونیستی از مجازات عاملان آن خودداری کرد و فرمانده زیردریایی نیز این جنایت را «یک اشتباه محاسباتی» عنوان کرد که «نه جنایی جنگی محسوب می‌شود و نه نیاز به تحقیقات بین‌المللی جنایی دارد».

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.