×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1469999953 1759991 933 - اعتراض مردم لیبی نسبت به حضور نظامی فرانسهبه گزارش میلیتاری نیوز، در شهر طرابلس پایتخت دولت وفاق ملی که تحت حمایت سازمان ملل متحد قرار دارد، ساعاتی پس از آن که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه به کشته شدن سه تن از سربازان خود در لیبی اعتراف کرد، به خیابان ها آمدند.
 
این اولین بار است که پاریس مشارکت نیروهایش در لیبی پس از سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور را تایید می کند.
 
صدها تن از مردم طرابلس در میدان شهدای این شهر جمع شدند و با حمل پلاکاردهایی با مضمون «استعمار فرانسه نه» و «اولاند دست از سر لیبی بردار»، به سیاست های مداخله جویانه پاریس اعتراض کردند.
 
معترضان لیبیایی با آتش زدن پرچم فرانسه، علیه پاریس و دولت وفاق ملی که تحت حمایت کشورهای بزرگ از جمله فرانسه قرار دارد، اعتراض کردند و با اشاره به ‘فایز سراج’ نخست وزیر دولت وفاق ملی شعار دادند: «سراج ننگ را به بار آوردی، چرا که فرانسه آزادگان را هدف قرار می دهد».
 

دولت وحدت ملی لیبی که از حمایت سازمان ملل و جوامع جهانی برخوردار است امروز پنجشنبه در بیانیه ای در واکنش به اظهارات مقام های فرانسوی مبنی بر حضور نظامیان این کشور در لیبی اعلام کرد: حضور نظامی فرانسه در لیبی نقض تمامیت ارضی لیبی است.

در شهر مصراته در شرق لیبی نیز صدها تن به خیابان ها آمدند و حضور نظامی فرانسه در این کشور آفریقایی را محکوم کردند.
 

از سوی دیگر «صادق الغربانی» مفتی لیبی که مخالف دولت وفاق ملی به ریاست سراج است، با بیان این که اعلام وزارت دفاع فرانسه از نیروهای نظامی خود که در لیبی کشته شدند و افتخار به آنها، در واقع به مانند اعلام جنگ با لیبی است، تاکید کرد: وظیفه شرعی هر شهروند لیبی است که به خیابان ها بیاید و حضور نظامیان فرانسه در لیبی را محکوم کند.

خبرگزاری فرانسه روز (چهارشنبه) به نقل از وزارت دفاع این کشور خبر کشته شدن سه سرباز فرانسوی را در لیبی تایید کرد.
 

این خبر در حالی منتشر می شود که دیروز لو فول سخنگوی دولت فرانسه در گفت و گو با رادیو ‘فرانس انفو’ حضور نیروهای ویژه فرانسوی را در لیبی برای مقابله با گروه های افراطی و تروریستی تایید کرده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.