×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

LaWS 2 of 2 - ادعای نشریه آمریکایی در مورد راه حل آمریکا برای قایق های تندروی ایران

 

ادعای نشریه آمریکایی در مورد راه حل آمریکا برای قایق های تندروی ایران 

 

میلیتاری نیوز : یک نشریه آمریکایی در گزارشی به برنامه جدید نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با قایق های تندروی ایران با کمک سلاح‌های لیزری و موشک‌های ارزان قیمت اشاره کرد.

نشریه آمریکایی”nationalinterest” در گزارشی به قلم «زاخاری کک» سردبیر این نشریه نوشت: به نظر می‌رسد نیروی دریایی آمریکا با برنامه‌ای کم هزینه و جدید قصد مواجهه با ناوگان قایق‌های تندروی ایران را دارد.

درگزارش اندیشکده فوق آمده بود: «در یک رزمایش مشترک در سال 2000که به منظور سنجش آمادگی با کشور دشمن در خاورمیانه (ایران) برگزار شد نتایج فاجعه آمیزی برای آمریکا داشت به طوری‌که در جریان نبرد نامتقارن و نامنظم دریایی ده‌ها کشتی آمریکایی نابود شده و هزاران نفر کشته یا مجروح شدند. در جنگ نامتقارن بعدی در 14 سال بعد ایران همچنان می‌تواند اثرات مخربی را بر نیروهای آمریکا و متحدانش  در خاورمیانه بگذارد.»

بر این اساس، آمریکا تلاش زیادی کرد تا راهبرد موثری را برای مقابله با تدبیر هجوم انبوه ایران بیابد اما بکارگیری موشک‌های «تام هاک» یا هارپوون» با توجه به قیمت چند میلیون دلاریشان پر هزینه می‌‌باشد. در این میان نیروی دریایی آمریکا به عنوان یک راه حل احتمالی بکارگیری اسلحه‌های لیزری یا جنبشی را با بوق و کرنا اعلام کرد و در موردی قابل توجه ناو «یو اس‌اس پونس» مستقر در آب‌های خاورمیانه مجهز به این سلاح بود.

نشنال اینترست با اشاره به ویژگی سلاح‌های لیزری نوشت: برخلاف اکثر موشک‌ها، سلاح‌های لیزری بسیار ارزان و تنها چند سنت هزینه دارند. علاوه بر این،از آنجایی که تنها تعداد محدودی موشک را می‌توان در یک کشتی حمل کرد اما سلاح‌های لیزری از این بعد برعکس بوده و در مقیاس نامحدودی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و این برای مقابله با تهدید حمله دسته جمعی قایق‌های تندروی ایرانی بسیار مهم است.

2726681424 - ادعای نشریه آمریکایی در مورد راه حل آمریکا برای قایق های تندروی ایران

3874668926 - ادعای نشریه آمریکایی در مورد راه حل آمریکا برای قایق های تندروی ایران

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا به صراحت اعلام شد که آزمایش موشک هل فایر که 5 مایل برد دارد و خود هدایت شونده بوده و به مجرد مشاهده تهدید بسوی هدف شلیک خواهد شد، برای مقابله با قایق‌های تندروی ایران طراحی شده است.البته باید دید که تا چه مقدار ادعای این نشریه به واقعیت نزدیک می باشد و یا این که تنها یک بلوف رسانه ای می باشد ؟

منبع : فارس

در همین رابطه بخوانید :

 تحویل سریع ترین شناور جهان به نیروی دریایی درسال جاری

 

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.