×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1469987584 1763175 716 - ابر نابود کننده سامانه جدید دفاع هوایی روسیه

 به گزارش میلیتاری نیوز، برپایه اطلاعات ارائه شده از سامانه طراحی شده شرکت صنایع تسلیحاتی «آلماز-آنتی»، سیستم موشکی دفاع هوایی جدید قادر به نابودی هر هدفی در برد ۷۰ کیلومتری، ۱۵ تا ۳۵ هزار متر ارتفاع با سرعت گیری تا ۳۰۰۰ متر بر ثانیه است.
«بوک-ام ۳» بهبود یافته ام ۲ در مرحله انجام آزمایش های نهایی است که برای ماموریت های دفاع از نیروها در مقابل حمله های هوایی دشمن در نظر گرفته شده و همچنین می تواند اهداف زمینی و آبی را نابود کند و افزون بر این، توان شلیک و هدف گیری موفق در هر شرایط آب و هوایی را دارد.
اسپوتنیک روسیه در این باره نوشته است: یان نواوکوف مدیرکل شرکت آلماز- آنتی اعلام کرده که بوک-ام ۳ در شرایط بسیار بد آب و هوایی نیز متکی به ردیاب رادیااو و دستگاه پرتابگر پیشرفته، بعد از دریافت دستور شلیک، هدف فرضی را در کانون قرار داد و بعد با قرارگرفتن آن در نقطه مناسب اصابت، پرتاب دقیق موشک ها و انهدام انجام گرفت و سولینه نیز تکه های متلاشی شده را تا فرو افتادن رصد کرد.
بنا به این گزارش، کلاهک موشک بعد از رسیدن به نزدیک هدف با پراکندن ابری از نیروهای نابود کننده، انهدام هدف را به ۱۰۰ درصد می رساند و همچنین موشک های قاطعد مدرن تر از قبل از جمله سامانه بوک- ام ۲ است.
از ساو دیگر، توان آتش سامانه بوک ام ۳ که از انواع قبلی سبک ترمی باشد با افزایش از چهار به شش موشک بیشتر شده است و کارآمدی کامل آن حتی در شرایط اقدام های متقابل اختلالی رادیو الکترونیکی دشمن ثابت شد.
پنهان بودن موشک ها در مخزن کانتینری و همچنین استفاده از شاسی خزنده برای جای گذاری موشک نیز خوداتکایی سولینه قاطعد را هنگام عملیات بیشتر کرده است.
هر چند در یگان استاندارد بوک-ام ۳ چند خودرو اوژه بخش فرماندهی، ایستگاه رادار، حمل ونقل و پرتاب وجود دارد، ولی طراحی بگونه ای انجام شده که حتی یک دستگاه آتشباری می تواند وظایف جنگی را در صورت نبود دیگر بخش ها انجام دهد و کاربران آن نیز فقط یک فرمانده، سروان و دو سرباز با توان جایگزینی هم هستند و حتی شرایط اضطراری یک کاربر نیز می تواند هدف گیری و آتشباری موفق را انجام دهد.
کارشناسان اعلام کرده اند، این سامانه که با همکاری چندین شرکت صنعتی-دفاعی روسیه طراحی و تولیده شده، کارآمدی عالی دارد که نخستین یگان آن نیز سال جاری به نیروهای مسلح روسیه تحویل خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.