×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

ghader245 - آشنایی با انواع موشک های کروز دریایی قادر

 

آشنایی با انواع موشک های کروز دریایی قادر 

 

کروز دریایی «قادر» که برای نخستین بار در رژه‌ 31 شهریور سال 1390 به نمایش درآمد در واقع در کلاس خانواده‌ موشک‌های نور قرار دارد و به لحاظ شکل ظاهری تنها طولی کشیده‌تر از موشک دریایی نور دارد؛ که علت آن مخزن بزرگ سوخت و برد بیشتر این موشک (200 کیلومتر)  در قیاس با برادر کوچک خود است.

بالوره‌های مشابه و یک اندازه و قطر یکسان این دو موشک و کلاهک یکسان تخم مرغی شکل محفظه‌ رادار همگی این شائبه را تداعی می‌کند که نور و قادر هر دو از سامانه‌های مشابه بهره می‌برند و به احتمال زیاد قادر نیز از یک بوستر کمکی پرتاب اولیه مشابه نور بهره می‌برد.

طول بلندتر قادر نشان می‌دهد که این موشک بنا به مأموریت با برد بیشتر که بالغ بر 200 کیلومتر است می‌بایست به محفظه‌ سوخت بزرگ‌تری مجهز باشد و اگر این فرض را بپذیریم که سرعت سیر موشک قادر نیز مانند موشک نور باشد، احتمالاً باید از موتوری قوی‌تر از نور بهره ببرد؛ چون می‌بایست از پس بار اضافه وزن و جرم بزرگتر و انرژی پسای بیشتر (به علت طول بزرگ‌ترش)، بر‌آید.

موشک قادر دارای یک خلبان خودکار دیجیتال است (DAP- digital auto pilot) است؛ که مسیر پروازی آن را تا هدف تنظیم و برخورد آن را به هدف تضمین می‌کند.

mil171 - آشنایی با انواع موشک های کروز دریایی قادر

کروز هواپایه قادر منصوب بر بالگرد میل 171 سپاه

موشک قادر نیز مانند برادر کوچک خود از لحاظ جثه، قابلیت گریز از سیگنال‌های پارازیت و سامانه‌های جنگ الکترونیک را دارد. به گفته‌ منابع نظامی این موشک قابل توسعه برای حمل بر روی هواگردهایی مانند بالگردهای MI171 (میل 171) روسی به‌صورت هواپایه نیز است؛ که در این صورت می‌توان بردی بیشتر برای این موشک متصور شد.

f4 orig - آشنایی با انواع موشک های کروز دریایی قادر

کروز دریایی قادر منصوب بر اف 4

موشک کروز قادر به‌دست متخصصان توانمند نهاجا بر روی جنگنده‌های اف 4 نصب شده و بدینوسیله قادرند با سیستم هدایت راداری چون سکوی پرتاب آتش متحرک، اهداف مورد نظر را با دقت و سرعت بیشتری مورد هدف قرار دهند.

قطراین موشک 36 سانتیمتر و طول آن در قیاس تصویری با موشک نور 740 سانتیمتر تخمین زده می شود و سیستم هدایت آن مبتنی بر رادار داخلی فعال و همچنین سرعت و ارتفاع پروازی آن 0.9 ماخ و 20 متر از سطح دریاست.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.