×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی عراق حاکیست، نیروهای واکنش سریع ارتش و نیروهای تیپ ۵۱ بسیج مردمی عملیات را در حومه جاده «کرکوک – بغداد» در محور شرق و غرب منطقه طوزخورماتو  ادامه دادند.
 

نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی عناصر تروریستی داعش را کشف و ضبط کنند و تعداد زیادی از تله های انفجاری کار گذاشته شده را هم خنثی کنند.

تروریست های داعش و شبه نظامیان جدایی طلب وابسته به بارزانی در ماه های گذشته شمار زیادی از شهروندان بی گناه را در حومه جاده بغداد – کرکوک قتل عام و این مسیر ارتباطی مهم را ناامن کرده بودند.

2301157 - آخرین تحولات میدانی عراق؛ شکست‌های سنگین هسته‌های خاموش داعش در کرکوک، صلاح الدین و الانبار + نقشه میدانی و تصاویر

2301158 - آخرین تحولات میدانی عراق؛ شکست‌های سنگین هسته‌های خاموش داعش در کرکوک، صلاح الدین و الانبار + نقشه میدانی و تصاویر

 هسته های خاموش گروه تروریستی داعش درصدد هستند با نا امن کردن این جاده مهم، استخراج و انتقال نفت از میادین نفتتی منطقه را دچار مشکل جدی کنند و از سویی دیگر دامنه ناامنی ها را تا غرب استان دیاله و بخش شرقی استان صلاح الدین امتداد دهند.

به گزارش ميليتاری نيوز، بخش هایی از غرب و شمال استان دیاله از جمله مناطق جلولاء، مناطق شرقی استان صلاح الدین (شرق منطقه طوزخورماتو) و جنوب شرقی استان کرکوک از جمله «داقوق» آلوده به هسته های خاموش داعش و تجزیه طلبان وابسته بارزانی است.

از حدفاصل مناطق مرکزی و غربی استان کرکوک تا مناطق شرقی استان صلاح الدین خبر می رسد، رزمندگان تیپ ۸۸ بسیج مردمی  عملیات را برای شناسایی هسته های خاموش داعش ادامه دادند و  چند جاده را در حدفاصل منطقه راهبردی «الحویجه» تا رشته کوه های «حمرین» که مسیر تردد تروریست ها بود، مسدود کردند.

2301159 - آخرین تحولات میدانی عراق؛ شکست‌های سنگین هسته‌های خاموش داعش در کرکوک، صلاح الدین و الانبار + نقشه میدانی و تصاویر

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی جاده هایی که پس از رشته کوه های حمرین به میدان های نفتی «علاس» و سپس منطقه راهبردی «الفتحه» در شمال شرق استان صلاح الدین متصل می شدند به طور کامل مسدود کردند.

با پاکسازی های صورت گرفته در این عملیات، نیروهای بسیج مردمی تواسنتند مسیر نقل و انتقال هسته های خاموش داعش را در جاده «الحویجه – رشته کوه های حمرین و چاه های نفتی علاس – الفتحه»   مسدود کنند.

به گزارش ميليتاری نيوز، نیروهای بسیج مردمی در منطقه «مطیبیجه» در مرکز استان صلاح الدین موفق شدند مقر تروریست های مخفی داعش را شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار نیروهای هوایی ارتش قرار دهند.

2301160 - آخرین تحولات میدانی عراق؛ شکست‌های سنگین هسته‌های خاموش داعش در کرکوک، صلاح الدین و الانبار + نقشه میدانی و تصاویر
موقعیت مکان های عملیات رزمندگان عراقی

جنگنده های عراقی پس از دریافت دقیق اطلاعات، پایگاه ترورییست ها را هدف قرار دادند که منجر به انهدام چند انبار سلاح، تونل و دو خودروی نظامی داعش شد؛ شماری از تروریست ها در جریان این عملیات به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، تروریست ها از این مکان به عنون مقر اصلی ذخیره تجهیزات نظامی برای انجام عملیات علیه نیروهای عراقی استفاده می کردند؛ منطقه مطیبیجه به دلیل نزدیک بودن به بیابان های صلاح الدین محل مناسبی برای رشدهسته های خاموش داعش محسوب می شود.

از شمال استان صلاح الدین و محور غربی شهر بیجی خبر می رسد، نیروهای تیپ ۳۱ بسیج مردمی موفق شدند امنیت شهرک صینیه و مناطق حومه (جزیره الصینیه) را به طور کامل تامین کنند.

در حال حاضر، چند گروه از نیروهای عراقی در مناطق تازه آزاد شده شمال استان صلاح الدین و ایستگاه های بازرسی مستقر شده اند تا از حملات مجدد هسته های خاموش داعش جلوگیری کنند.

به گزارش ميليتاری نيوز، گروهی مشترک از نیروهای عراقی عملیات گسترده را در صحرای غربی استان الانبار از سه محور علیه مواضع عناصر مخفی داعش آغاز کرده اند؛ این عملیات تا پاکسازی منطقه «وادی حوران» ادامه پیدا خواهد کرد.

نیروهای بسیج مردمی، ارتش و عشایر عراق با پشتیبانی جنگنده ها درصدد هستند در این عملیات، امنیت مناطق «وحیش، البوعواد، الراح، وادی الغری، سد الغری و الحسینیات» را به طور کامل تامین کنند و خود را به منطقه راهبری «وادی حوران» برسانند.

صحرای غربی استان الانبار به دلیل نزدیکی به مرز کشورهای سوریه، اردن، عربستان و پایگاه آمریکایی التنف، به محلی برای آموزش هسته های خاموش تروریست های داعش تبدل شده است.

نیروهای عراقی در سه سال گذشته در چند عملیات موفق شدند ۹۹ هزار و ۹۸۰ کیلومتر مربع از کل مساحت ۱۳۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی استان الانبار را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

2301164 - آخرین تحولات میدانی عراق؛ شکست‌های سنگین هسته‌های خاموش داعش در کرکوک، صلاح الدین و الانبار + نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش ميليتاری نيوز، در جریان این عملیات ها، مناطق مهمی از جمله «فلوجه، الرمادی، هیت، کبیسه، النخیب، عنه، راوه، ابوحردان، رمانه، العبیدی، باغوز، کعره، رطبه، عکاشات،   فرودگاه نطامی الاسد، H۱،   H۲ و گذرگاه القائم» به کنترل نیروهای عراقی درآمده است اما بیابان های غربی استان و همچنین مناطق شمالی حد فاصل فلوجه – حدیثه» آلوده به عناصر مخفی داعش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.