×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از گجت نیوز مقامات انگلیسی نیز به این باور رسیده‌اند که دانش هوا و فضا در آینده اقتصادی یک کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل آن‌ها هم تلاش می‌کنند تا خیلی زود اولین پایگاه فضایی خود را موسوم به «اسنودونیا» (Snowdonia) بسازند. گفته می‌شود که پایگاه فضایی بریتانیا تا ۳ سال آینده یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی در شمال ولز احداث خواهد شد.

3 620x414 - تاسیس پایگاه فضایی انگلیس تا سه سال آینده

وزیران کابینه دولت انگلیس اعلام کرده‌اند که بریتانیا باید تا ۴۰ سال آینده به یکی از پیشتازان درآمدزایی از طریق مسافرت های فضایی تبدیل شود. گفته شده پایگاه اسنودونیا برای پرتاب ماهواره، موشک و مسافران فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در همین حال، مسئولان پارک ملی اسنودونیا نیز باید موافقت خود را برای ساخت این پایگاه در شمال ولز اعلام کنند.

انگلیسی ها پنج محل جایگزین را نیز برای احداث این پایگاه فضایی در نظر گرفته‌اند که چهار مکان آن در اسکاتلند و دیگری در انگلیس واقع شده است. قدم اول در این برنامه فضایی، ساخت سکوی پرتاب موشک‌هاست تا موشک‌های دولتی و خصوصی بریتانیا بتوانند از این پایگاه به فضا ارسال شوند. هم‌اکنون موشک‌ها و ماهواره های انگلستان از پایگاه‌های هند، آمریکا و جزیره گویان فرانسه پرتاب می‌شوند.

2 620x395 - تاسیس پایگاه فضایی انگلیس تا سه سال آینده

دولت انگلیس از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عرصه فضایی دعوت کرده تا برای سرعت بخشیدن به روند ساخت این پایگاه پیش‌قدم شوند. علاوه بر آن از صنایع مربوط به فضا نیز خواسته شده تا طرح‌های خود را برای پرتاب موشک‌های آینده اعلام کنند. کارشناسان بر این باورند که ارزش کسب و کارهای سفرهای توریستی به فضا تا ۲۰ سال آینده به بیش از ۲۵ میلیارد یورو خواهد رسید و این اصلی‌ترین انگیزه برای ساخت پایگاه فضایی انگلستان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.