×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2020722 431 - جنگنده پاکفا در سال ۲۰۱۷ عملیاتی می شود+عکس

به گزارش میلیتاری نیوز، براساس برنامه اعلام شده در نخستین مرحله پنج فروند از این جنگنده های پیشرفته که رقیب برتر اف ۲۲ آمریکا معرفی شده، تحویل واحدهای رزمی می شود و تا پایان سال نیز به ۱۰۰ فروند می رسد.

 

پایگاه رادیو روسی اسپوتنیک روز یکشنبه در این باره نوشت: یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه گفته است که ساخت و تحویل جنگنده های پیشرفته نسل پنجم در شرکت سوخو طبق برنامه انجام خواهد شد.

 

براساس گزارش های انتشار یافته، تی ۵۰ به عنوان رقیب جنگنده اف ۲۲ آمریکا معروف به راپتو خواهد بود، ولی تی ۵۰ برتری بسیاری به حریف آمریکایی دارد.

 

هواپیمای جنگی جدید روسی متفاوت با الگوی ساخت دیگر جنگنده های روسی، به عنوان جنگنده چند منظوره ۵۵۰۰ کیلومتر برد پروازی دارد و توسط مهندسان سوخو طراحی شده است.

 

تی ۵۰ به عنوان جنگنده کم پیدا برای رادارها، دارای برتری هوایی، قوی در نابودی و تخریب هدف های هوایی، زمینی و سطح دریا به انواع تسلیحات از جمله موشک های «هوا- هوا»، «هوا- زمین»، بمب ها و توپ نیرومند مسلح می شود.

 

پک فا که از سال ۲۰۰۱ برنامه ساخت آن در دستور کار روسیه قرار گرفته است، با سقف وزنی ۳۵،۵ تن به عنوان جنگنده تک نفره متکی به دو موتور پرقدرت تا ۲۶۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته، ۳۳ متر بر ثانیه اوج می گیرد و همچنین ۱۰ تن مهمات حمل می کند.
2020918 211 - جنگنده پاکفا در سال ۲۰۱۷ عملیاتی می شود+عکس

 

این جنگنده که در کارخانه هواپیما سازی گاگارین در شهر کومسومولسک ناآمور روسیه ساخته می شود، افزون بر سوختگیری در حال پرواز، قدرت بالای کشف پرنده های دشمن و توان مانورهای ناگهانی به دلیل ویژگی های آیرودینامیکی، می تواند همزمان در یک شعاع ۴۰۰ کیلومتری ۶۰ هدف را ردگیری کرده و ۱۶ هدف پرخطر را با انواع تسلیحات و موشک هدف آتشباری در جا قرار دهد که وجود مجموعه ای از این توانایی ها در جنگنده های دیگر روسی کمتر دیده شده است.

 

کاربرد پیشرفته ترین سامانه های راداری در کنار مواد کامپوزیتی ضدردیابی توسط دشمن و امکان نشست و برخاست در باندهای کوتاه از دیگر ویژگی های جنگنده تی ۵۰ معرفی شده است.

 

پک فا با طول ۲۰ متر و عرض نوک تا نوک بال ۱۵ متر و دو موتوره از خلبان مجازی همکار خلبان جنگنده بهره خواهد گرفت که می تواند توان ضربه زنی و سرعت در جنگ هوایی را افزایش دهد.

 

هر چند بخش اصلی اطلاعات مربوط به طراحی و ساخت این هواپیما هنوز فوق محرمانه است و روسیه قصد دارد برای به خدمت گرفتن آن یگان ویژه ای را تاسیس کند، ولی بسیاری از کارشناسان صنایع نظامی هواپیمای تی ۵۰ را رقیب قدرتمندی برای اف ۲۲ و ۳۵ آمریکا می دانند.

 

همچنین براساس گزارش ها، برنامه ساخت نوع صادراتی این جنگنده با همکاری هند نیز در دستور کار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.