×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

Top 10 Worlds Largest Air Forces in the World  - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

جت های جنگنده نقش مهمی در برتری نظامی در میدان نبرد را دارند,از این رو بدون شک مهمترین سلاح استراتژیک این روزها جنگنده ها هستند.

در جنگ های امروزی، تسلط در هوا از همان روز اول جنگ، برگ برنده ای برای کشور ها می باشد.به همین علت پیشرفت در تکنولوژی ساخت جت های جنگنده بسیار مهم بوده و روز به روز شاهد ساخت جنگنده هایی مدرن و با قابلیت های جدید هستیم.

در اینجا لیستی از ۱۰ جت جنگنده فوق العاده پیشرفته جهان را با توجه به خصوصیات و تکنولوژی ساخت معرفی می کنیم:

 Chengdu J 10 - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۱۰٫جنگنده چنگدو J-10

چنگدو J-10 یکی از جنگنده های پیشرفته جهان است. طراحی و تولید شده توسط  شرکت هواپیمایی چین چنگدو به سفارش نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق (نیروی هوایی چین)، جنگنده چنگدو J-10 جنگنده چندمنظوره قادر به عملیات در هر شرایط آب و هوایی است. نیروی هوایی پاکستان تنها پیمانکار صادرات برای J-10 در حال حاضر است.

 F 16 Fighting Falcon - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۹٫ جنگنده F-16 Fighting Falcon

جنگنده F-16 Fighting Falcon توسط جنرال دینامیک برای نیروی هوایی ایالات متحده طراحی و ساخته شده است، طراحی به عنوان یک جنگنده برتری هوایی روز، این جنگنده تک موتوره یک هواپیمای جنگی چند منظوره می باشد که قادر است در هر شزایط آب و هوایی پرواز کند و عملیاتی باشد. از آنجا که تولید جنگنده F-16 Fighting Falcon در سال ۱۹۷۶ شروع شد هنوز هم یکی از جنگنده های زوز جهان به شمار میرود، بیش از ۴۵۰۰ هواپیما ساخته شده و خدمت در نیروهای هوایی بیش از ۲۵ کشور جهان می باشد.

 MiG 35 - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۸٫ جنگنده میگ MiG-35

در شماره ۸، جنگنده ی MiG-35 روسیه قرار می گیرد که نسخه تکامل یافته میگ ۲۹ می باشد.

جنگنده های MiG-35 تا حد زیادی در سیستم های سلاح، به خصوص رادار AESA جدید و OLS طراحی متمایز بهبود یافته است، جنگنده ی MiG-35 یک جنگنده پرقدرت با قابلیت های بالایی است و آن را قادر می سازد برای انجام ماموریت های چند منظوره مناسب باشد. جنگنده ی MiG-35 برای رقابت با جنگنده F-35 آمریکا طراحی و ساخته شده است.

 Dassault Rafale - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۷٫ جنگنده رافال

فرانسه با رافال می آید که در شماره ۷ در میان جنگنده های پیشرفته در جهان است.

طراحی و ساخته شده توسط شرکت حمل و نقل هوایی فرانسه داسو می باشد، رافائل دارای ۲ موتور تقریبا به طور کامل توسط یک کشور ساخته شده است، رافائل متمایز از دیگر جنگنده های اروپا, خود را با سطح بالایی از چابکی رسانده و قادر به عملیات در هر شرایط،و همچنین رادار گریز،است.

 F 15 Eagle - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

 

۶٫ جنگنده F-15 Eagle

یکی از موفق ترین جنگنده های جت مدرن و پیشرفته، با بیش از ۱۰۰ پیروزی در مبارزه هوایی چیزی نیست جز جنگنده F-15 Eagle که طراحی شده توسط  شرکت مک دانل داگلاس است.

جنگنده F-15 Eagle جنگنده تاکتیکی,دو موتوره,و قادر به عملیات در هر شرایط جوی است. جنگنده تاکتیکی F-15 Eagle برای اولین بار در ژوئیه ۱۹۷۲ پرواز کرد، و از آن زمان شده است و به بسیاری از کشورها، به ویژه ژاپن، اسرائیل و عربستان سعودی صادر می شود.
F Super Hornet - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۵٫ جنگنده اف ۱۸ سوپر هورنت

جنگنده اف ۱۸ سوپر هورنت بر اساس مدل مکدانل داگلاس F / A-18 هورنت ساخته شده است. جنگنده جنگنده اف ۱۸ سوپر هورنت مجموعه از سیستم های یکپارچه و شبکه فراهم می کند که قابلیت همکاری، پشتیبانی نیروی کل  و برای سربازان بر روی زمین را ممکن می سازد.جنگنده اف ۱۸ سوپر هورنت در دو مدل F / A-18E (تک صندلی) و F / A-18F (دو صندلی) ساخته شده است.

Sukhoi Su 35 - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۴٫ جنگنده سوخو SU-35

در مکان ۴ در میان جنگنده های جت پیشرفته جنگنده سوخو SU-35 روسیه قرار دارد. کلاس سنگین،پرواز بلند مدت، تنوع در استفاده نظامی از خصوصیات جنگنده یک صندلی Su-35 است. جت سوخوی ۳۵ با الهام از جنگنده سوخو Su-27  طراحی شده است. همچنین شباهت جنگنده سوخو SU-35  با سوخو SU-30MKI (مدرن فروند Su-30 نوع برای هند)، به دلیل ویژگی های مشابه و اجزای آن وجود دارد.

 Eurofighter Typhoon - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۳٫جنگنده یوروفایتر تایفون

جنگنده یوروفایتر تایفون مقام سوم در میان ۱۰ جت جنگنده پیشرفته ی جهان را دارد. ساخته شده توسط چهار کشور اروپایی: انگلستان، آلمان، اسپانیا و ایتالیا، و شرکت های دفاعی و هوافضای آنها. یوروفایتر تایفون یکی از پیشرفته ترین جت های جنگنده نسل جدید جهان است که قابلیت های همان زمان اعزام و درگیری هوا به هوا و هوا به سطح را درا می باشد.

F 22 Raptor - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۲٫ جنگنده F-22 رپتور

جنگنده F-22 رپتور دارای برخی از قابلیت های اضافی مانند رادار پیشرفته موشک های دقیق هوا به سطح، جنگ الکترونیک، و سیگنال است. F-22 رپتور یک تکنولوژی اختفا راداری پیشرفته دارد و تک سرنشین،مافوق صوت, دو موتوره و جنگنده نسل پنجم می باشد.

F 35 Lightning II - معرفی ۱۰ جنگنده با تکنولوژی پیشرفته در جهان

۱٫جنگنده F-35 Lightning II

جنگنده F-35  که در شماره ۱ جنگنده پیشرفته جهان جای می گیرد.

جنگنده F-35  انعطاف پذیر ترین، فن آوری پیشرفته، نسل پنجم جنگنده چند منظوره و با قابلیت پنهانکاری پیشرفته که تا کنون ساخته شده است.

 

  1. میلاد

    تا جایی که اطلاع دارم f22 بهتر از f35 هست .به خاطر همین به هیچ کشوری نفروختن. بجاش f35 رو ساختن تا بتونن به متحدانشون جنگنده نسل 5 بفروشن. F35 هنوز کامل عملیاتی نشده و خود امریکایی ها هم به ضعیف و باگ داشتن این مدل خصوصا در نبرد های تن به تن هوایی ازعان کردت

  2. میلاد

    بعدش j16 و j20 چرا تو لیست تیستن؟ چرا سوخو پکفا 57 نیست؟

    • aria-moazeni

      جی 20 و پکفا هنوز به طور رسمی رونمایی نشده اند لذا در رده بندی قرار داده نشده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.