×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

Safir 3 - معرفی موشک ماهواره‌ بر سپهر ساخت ایران

معرفی موشک ماهواره‌ بر سپهر ساخت ایران

ماهواره‌ بر سپهر مدل بهینه‌سازی شده ماهواره بر سفیر ۲ است که ۴ موتور ورنیه در مرحله دوم دارد، سیستم جداسازی ماهواره، حسگرها و سیستم تله‌متری، تجهیزات زمینی و هدایت و کنترل و پایگاه پرتاب ماهواره و همچنین با افزایش ارتفاع و طول موشک همراه بوده است.

ماهواره‌ بر سپهر توانایی حمل و انتقال ماهواره هایی با وزن ۷۰۰ کیلوگرم را دارد و می تواند آنها را تا ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری در مدار قرار دهد.

 هنوز اطلاعات دقیقی از موشک ماهواره بر سپهر منتشر نشده اما با توجه به برد سپهر این موشک باید موشکی با سوخت جامد ۳ یا ۴ مرحله ای باشد که بر اساس طرح شهید تهرانی مقدم( موشک ماهواره بر قائم) ساخته شده است.

ماهواره بر ۴ مرحله ای و سوخت جامد قائم یکی از آخرین پروژه های در حال پیگیری توسط شهید حسن طهرانی مقدم و شاید مهمترین آنها بوده است. به گزارش مشرق، بنا بر اطلاعات منتشر شده در رسانه ملی، قطر مرحله اول این موشک ۳٫۵ متر و ارتفاع آن ۲۰ متر بوده و برای رساندن محموله به مدار ۱۰۰۰ کیلومتری طراحی شده است.

 R 16 - معرفی موشک ماهواره‌ بر سپهر ساخت ایران

مقامات دفاعی و امنیتی اسراییل می‌گویند که پروژه ماهواره‌ بر سپهر نشان‌دهنده توانمندی بالای ایران در عرصه فناوری‌های هوا و فضا  است.
“یوزی رابین” رئیس سابق پروژه موشکی وزارت دفاع اسرائیل موسوم به “هما” درباره پروژه ماهواره بر سپهر می‌گوید: اگر موشک ماهواره‌بر سپهر با موفقیت شلیک شود و ماهواره‌ای با وزن ۷۰۰ کیلوگرم را در مدار زمین قرار دهد، ایران نشان خواهد داد که قادر است موشک‌های بالستیک قاره‌پیما شلیک کند.
[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.