×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ساعت های نظامی از نسل ساعتهای زمان جنگ جهانی اولند که افسران در حین جنگ از این ساعت‌ها استفاده می‌کردند. ساعت های نظامی در عین حال که زیبایی خاص خود را از لحاظ ظاهری دارند، در شرایط سخت جنگ نیز از مقاومت بالایی برخوردارند. این ساعتها هنوز هم تولید می‌شوند و هنوز هم مقاومند و دارای ظاهری شیک هستند.

هنگامی که شما به دنبال بهترین ساعت های تاکتیکی برای ارتش و بقای خود در محیط رزم هستید، باید از برخی ویژگی های کلیدی ساعت های نظامی دقیق نگاه کنید و مزایای این ویژگی ها را درک کنید. شما فقط به دنبال این نیستید که به شما زمان دقیق بدهد بلکه باید به کارایی و لوازم جانبی ساعت هم توجه داشته باشید.

 

Best Survival Watch0 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

ویژگی های ساعت های نظامی :
اندازه ساعت نظامی: معمولا از اندازه کوچک تا متوسط وجود دارد.
صفحه ساعت تاکتیکال نظامی : صفحه اش به گونه ای است که راحت خوانده شود. اگر صفحه مشکی باشد اعداد سفید هستند و بالعکس. عقربه ها هم در تاریکی از خود نور ساطع می‌کنند(شب نما) تا نیازی به روشن کردن چراغ برای خواندن ساعت ( آن هم در شرایط جنگ!!) نباشد.
قاب ساعت تاکتیکال : معمولا از جنس استیل ضدزنگ و گاهی اوقات از جنس تیتانیوم می‌باشد.
بند ساعت نظامی: بند یک ساعت نظامی ، چرمی یا برزنتی است. چون بند فلزی آن هم در ابعاد بزرگ به راحتی به پوست بدن آسیب می‌زند و بند فلزی وزن بیشتری هم دارد.
امکانات ساعت :زمان-قطب نما-ضربان قلب-gps-چراغ-و…

هنگامی که انتخابهای زیادی برای خرید ساعت های نظامی در بازار موجود است، فرآیند انتخاب می تواند با پیچیدگی های مختلف و ویژگی های مختلف این ساعت ها روبرو شود. اما، هنگام انتخاب ساعت تاکتیکی، فقط باید چند چیز را به یاد داشته باشید:

به دنبال مشخصات Mil-Spec بگردید (این مشخصات مربوط به مشخصات نظامی است و برای سنجش اینکه آیا ساعت حداقل مطابق با استانداردهای ساعت های تاکتیکال باشد.
شما باید قادر به درک تمام ویژگی های ساعت خود باشید (اگر شما با استفاده از قطب نما یا نحوه عملکرد ردیابی ماهواره ای کار نکرده اید، پولی را صرف اطلاعاتی می کنید که قادر به استفاده از آن نیستید).
وزن، اگر ساعت تاکتیکی شما خیلی سنگین باشد، پس از مدت زمان طولانی باعث افت انرژی کاربر و همچنین آسیب به بافت مچ میرساند.
توانایی مقاومت در برابر شوک، آسیب آب، فشار، خش و گرما و ضربه، از ویژگی های مهم یک ساعت تاکتیکی خوب است.

بهترین ساعت نظامی کدام است؟

بهترین ساعت های نظامی دنیا چه نام دارد؟

در ادامه با ما همراه باشید…

 

suunto x lander military1 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

شماره 1 -ساعت نظامی SUUNTO X-LANDER MILITARY

يک دستگاه اندازه گيري در فضاي باز داراي ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما و عملکردهاي ساعت در يک قاب فلزي مقاوم

Suunto X-Lander انتخاب کساني است که براي فعاليت هاي ورزشي خود در فضاي باز راضي به ناديده گرفتن کيفيت، مواد عالي دستگاه و عملکردهاي آن نيستند. ويژگي هاي Suunto X-Lander، دارا بودن يک ارتفاع سنج دقيق، يک فشار سنج بي نقص و يک قطب نماي الکترونيکي دقيق در يک قاب سبک و مقاوم، باعث انتخاب آن توسط حرفه اي ها شده است.

ويژگي هاي خاص دستگاه

ارتفاع سنج، فشارسنج، قطب نما
قاب آلومينيومي با شيشه
مورد اعتماد حرفه اي ها

ويژگي هاي اصلي

ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما
قاب آلومينيومي با شيشه
گزارش جمع ارتفاع ها
گزارش ارتفاع
سرعت حرکت عمودي
نمايشگر تغيير آب و هوا
درجه حرارت
ساعت چند زمانه، عملکردهاي تاريخ و هشدار
باتري قابل تعويض توسط کاربر

 

the best gshock gwg 1000 2 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

شماره 2 -ساعت تاکتیکال G-Shock GWG-1000GB-1A

کاسیو ( CASIO )
کاسیو (casio) یک برند فوق العاده معروف در میان ساعت های مچی ، ساعت های اتمی ، پرینتر ، تلفن همراه و … می باشد. که در کشور ژاپن در شهر توکیو یک مهندس چینی به نام کاشیو تادائو در سال 1946 آن را تاسیس نمود و امروز اصلی ترین دفتر این شرکت بزرگ در شیبویا ، توکیو ، ژاپن می باشد.کاسیو از برند های پر طرفدار در ایران میباشد.قیمت مناسب و امکانات فراوان این برند خرید را برای مشتریان شیرین کرده است این برند نزدیک به 60 سال در ایران فعالیت کرده است .

برند کاسیو با گستره سریع و تنوع بالای خود توانست خانواده های جی شاک ، شین ، بی بی جی ، پروترک ، ادیفایس ، بیساید ، ام تی پی و ال تی پی را بسیار توسعه دهد به حدی که هر کدام از این خانواده ها به صورت یک برند خود نمایی میکند.

جی-شاک(G-SHOCK)
جی-شاک نام تجاری مدلی ساعت مچی است که توسط شرکت کاسیو تولید می‌شود و به‌خاطر مقاومتش در برابر ضربه شهرت دارد. این ساعت‌ها در اصل برای استفاده در ورزش، فعالیت‌های نظامی و سایر فعالیت‌های پرحادثه طراحی شده‌اند. تمام مدل‌های جی-شاک دارای برخی امکانات مانند داشتن کرنومتر، شمارنده معکوس، نور و ضد آب بودن هستند.

سال 1983 سال تولد جی شاک بود. بالاخره آرزوی اینکه ساعتی روی زمین بیفتد و نشکند به حقیقت پیوسته بود و دیگر آن تفکر مرسوم که یک ساعت خوب حتما باید ظاهری ظریف و باریک داشته باشد را در هم شکست. البته مدت زمان زیادی برای به وجود آمدن این موفقیت گذشت ، یعنی از آن زمان که اولین نمونه آزمایشی جی شاک از طبقه سوم بخش تحقیق و توسعه شرکت کاسیو به زمین افتاد تا زمان ساخت و تولید ساعت های جی شاک امروزی. و جالب آنکه هنوز همان راز و رمز هایی که در آن نمونه اولیه وجود داشت در ساعت های جدید نیز وجود دارد.

مدل GWG-1000GB-1ADR از بهترین مدل های دیجیتال از سری ساعت های جی شاک است سطوح باند با یک الگوی فراگیر پویا تزئین شده است دکمه ها و قاب آب در برابر ضربه مقاوم بوده این مدل از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار است.

 

Timex Expedition Gallatin Watch3 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

شماره 3 -ساعت نظامی Timex Expedition Gallatin

در این مدل ترکیبی از انواع مواد مختلف دیده می شود و مجموعه ظاهری آنالوگ کلاسیک دارد. نکته جالب در مورد این ساعت جنس پلیمر نایلون بند ها است، بدین ترتیب دیگر نیازی به نگرانی در مورد کثیف شدن ساعت خود در شرایط آب و هوایی بد نخواهید داشت. قاب ساعت نیز به رنگ مشکی مات طراحی شده و تاثیر زیادی بر ظاهر آن گذاشته است. لازم به ذکر است که این مدل تا عمق 50 متری ضد آب بوده و با برخورداری از حالت روشنایی شب، به اکتشافات ماجراجویانه شما در تاریکی کمک خواهد کرد.

 

luminox point man recon blue4 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

شماره 4 -ساعت رزمی Luminox Recon Point Man 8820

مورد بعدی در این لیست اختصاص به مدلی از برند سوئیسی لومینوکس دارد. این مدل با نام Recon Point Man 8820، نیاز هر کدام از نیرو های نظامی به یک ساعت آنالوگ حرفه ای را تامین می کند. کریستال یاقوت کبود به کار رفته در ساخت این ساعت، آن را در مقابل خراش های احتمالی محافظت می کند. جالب است بدانید که Recon Point Man 8820، با همکاری Andrew Micheli؛ یکی از نیرو های امنیتی نظامی سابق در ارتش سوئیس طراحی شده است.

 

Marathon Military Navigator Quartz Watch5 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

شماره 5 -ساعت نظامی کوارتز Marathon Navigator

رنگ بندی این ساعت مچی نظامی کمی با دیگر موارد لیست متفاوت بوده و بیشتر برای خلبان ها و همچنین چتربازان طراحی شده است. قاب ساعت از جنس نوعی فیبر مخصوص است که موجب شده این مجموعه تا 6 اتمسفر به آب مقاوم باشد. خصوصیت ضد عرق و ضد ضربه مدل ماراتون از دیگر ویژگی های مهم آن محسوب می شود. از طرفی این ساعت فوق العاده سبک وزن بوده و کاربر حین استفاده از آن راحتی قابل توجهی را تجربه می کند. در نتیجه اگر به دنبال ساعتی مقاوم با درجه بالایی از دقت در زمان سنجی هستید، این مدل انتخابی مناسب خواهد بود.

 

G Shock GD XMC Watch6 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

شماره 6 -ساعت نظامی G-Shock GD-X6900MC-3

سال 1983 سال تولد جی شاک بود. بالاخره آرزوی اینکه ساعتی روی زمین بیفتد و نشکند به حقیقت پیوسته بود و دیگر آن تفکر مرسوم که یک ساعت خوب حتما باید ظاهری ظریف و باریک داشته باشد را در هم شکست. البته مدت زمان زیادی برای به وجود آمدن این موفقیت گذشت، یعنی از آن زمان که اولین نمونه آزمایشی جی شاک از طبقه سوم بخش تحقیق و توسعه شرکت کاسیو به زمین افتاد تا زمان ساخت و تولید ساعت های جی شاک امروزی.

جی شاک در اصل برای استفاده در ورزش، فعالیت‌های نظامی و سایر فعالیت‌های پرحادثه طراحی شده‌اند. به طور کلی علاقه مندان سری ساعت‌های جی شاک را می‌توان افرادی دانست که به دنبال ساعتی متفاوت از مدل‌های امروزی هستند. از ویژگی‌های این خانواده از ساعت های کاسیو می‌توان به مواردی مثل، ساعت جهانی، مقاومت بالا در برابر آب و ضربه، تقویم، زمان سنج و … اشاره کرد که در مجموع می‌تواند برای کاربرانی که یک ساعت دیجیتال یا آنالوگ کامل می‌خواهند یک انتخاب مناسب تلقی گردد.

جی شاک یکی از موفق ترین زیر مجموعه ساعت کاسیو است و مهم نیست شما دارای چه سن و لایف استایلی هستید، جی شاک برایتان برنامه دارد. جی شاک توانست خود را در فرش قرمز ها جا کند و با طراحان فشن و مد همکاری هایی بسیاری داشته باشد، حتی در مدل هایی از جی شاک از طلا و سرامیک خاص استفاده شده است تا بتواند این زیر مجموعه کاسیو تمام نیازهای مردم به سبک های مختلف را بر طرف کند. از سال 1983 تا به امروز، جی شاک توانسته جوایز بیشماری در مجموعه های مختلف کسب کند.

 

Timex T49928 Expedition7 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

شماره 7 -ساعت تاکتیکی Timex T49928 Expedition

صفحه روشن شونده در نور شب با حالت نايت مود

داراي كرونومتر تا 100 ساعت – داراي lap counter براي محاسبه تعداد پازدن شناگران – داراي تقسيم كننده زمان اعلام زنگ اخبار به سه بازه ي روزانه ،‌ آخر هفته و يا هفتگي با اعلام مجدد در عرض پنج دقيقه

داراي تنظيم ساعت براي دو منطقه زماني مختلف

مقاوم در برابر آب تا عمق 100 متري . مناسب براي زير آبي رفتن و همچنين شنا ولي مناسب شيرجه زدن نيست.

وقتي جلوتر از زمانه حركت مي كنيم احساس سرزندگي بيشتري مي نماييم. وقتي بدون نشانگر هاي مسير اسكي ،‌خودمان مسير را پيدا مي كنيم و يا به سمت خط پايان مي رويم هوا به نظرمان تازه تر مي آيد. ارتباط با طبيعت كاري مي كند كه تكنولوژي از پس آن بر نمي آيد.

ساعت Timex سري Expdition Classic Digital الهام بخش مسيري هموار شده براي ماجراجويي است ،‌ و ساخته شده كه شما را در اعماق ماجراجويي هايتان همراهي كند.

ساعت Timex مدل Expedition Clssic ‌Digital با قابليت استفاده براي خانم ها و آقايان ،‌ داراي كرونومتر و زنگ اخبار ،‌ داراي بند چسبي براي باز و بسته شد آسان ، مناسب استفاده در فضاي باز است كه تجربه يك ساعت ديجيتال كلاسيك و تلفيق آن با تكنولوژي پيشرفته را براي شما به ارمغان مي آورد و به كمك كرونومتر دستي آن مي توانيد با فشار دادن دكمه اي كه در ته آن وجود دارد،‌هر لحظه به اطلاعاتي كه مي خواهيد دست پيدا كنيد. دور گير ساعت ساخته شده از رزين و ثابت است و شيشه اكريليك آن بسيار بادوام است كه از صفحه ديجيتالي خاكستري رنگ آن محافظت مي كند. قاب 33 ميلي متري اين ساعت نيز از رزين ساخته شده است و بند اسپورت آن از كرباس است كه يك زيپ چسبي روي آن تعبيه شده است تا سريعتر و آسان تر باز و بسته شود و روي دست جاخوش كند.

از ديگر امكانات اين ساعت نشانگر تقويم تاريخ و روز است .

مقاوم در برابر آب تا عمق 100 متري است .

اين ساعت داراي موتور كوارتز ديجيتال است.

 

Bell Ross WW1 92 8 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

 

شماره 8 -ساعت نظامی Bell & Ross WW1-92

ساعت نظامی BRV1-92 از بل اند روس ساعت مدرن و اصیلی خلبانی بوده که به صورت ویژه اعداد صفر تا 60 به جای اعداد 1 تا 12 به صورت لاتین برروی صفحه ساعت درج شده که به خاطر تمرکز خلبان برروی دقیقه و ثانیه به جای ساعت است.

در کنار اعداد صفحه ساعت، خطوط شبنمایی نیز نصب شده که فواصل 5 دقیقه ای را به همان رنگ عقربه‌های شمشیرگون ساعت و عصا شکل دقیقه رنگ شده است. عقربه ثانیه شمار مرکزی نیست سفید رنگ شده و در قسمت میزان وزن آن از شکل شبیه به هواپیما استفاده شده است.

برای حفظ تم خلبانی ساعت، قاب 38.5 میلی‌متری که سطح آن به یک سو بُرس خورده و پرداخته شده است دارای یک شیشه سفایر گنبدی شکل و یک پیچ تنظیم تخت است. داخل ساعت موتور ETA یا سلیتای (Sellita) اتوماتیک قرار دارد که دارای قابلیت‌های سنجش ساعت، دقیقه، ثانیه و تاریخ است. این ساعت تا 100 متر ضد‌آب می‌باشد.

ساعت نظامی BRV1-92 با یک بند چرم گوساله مربع دوخته شده با پین و کمربند کامل شده است. قیمت عرضه این ساعت (با کد رفرنس: Ref. BRV192-MIL-ST/SCA) 1،990 دلار است.

 

barrett m82 l344 180x107 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

با سلام خدمت شما همراهان گرامی سایت میلیتاری نیوز در این پست سعی داریم بهترین تفنگ های تکتیر انداز جهان را به انتخاب سایت معتبر میلیتاری تودی خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. در گذشته مطلبی با عنوان معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان در سایت میلیتاری نیوز منتشر کردیم که خواندن آن خالی […]

R 36M SS 18 Satan 180x114 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

موشک های بالستیک بین قاره ای یا ICBM ها برای حمل کلاهک های هسته ای ساخته شده اند.حداقل برد این تسلیحات مرگبار ۵۵۰۰ کیلومتر است. لازم به ذکر است که ICBM های مدرن قادرند بیش از یک کلاهک هسته ای با خود حمل کنند و انواع پیشرفته تر این نوع موشک ها قادر به پشتیبانی […]

top 10 tanks 180x135 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

در این مطلب به آخرین رده بندی ۱۰ تانک برتر جهان خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید تا قویترین تانکها وغول های آهنین و تا دندان مسلح به فناوری را مشاهده نمائید. برخی از مجموعه های معتبر مانند Military Today همواره در حال بروزرسانی لیست برترین جنگ افزارهای جهان هستند.از جمله مهمترین آنها،قلب تپنده ستون های […]

AH 64D Apache Long Bow 885585 180x119 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

در دنیای امروزی رقابت شدیدی در زمینه تولید پیشرفته ترین و قدرتمندترین سلاح ها و تجهیزات نظامی وجود داشته و کشورهای جهان سالانه بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف این موضوع می کنند. هر یک قصد دارند برتری خود را در این حوزه بر دیگران حفظ کرده و یا دستکم فاصله خود را […]

avopix 154503971 159x160 - معرفی بهترین ساعت های نظامی و تاکتیکی

در رتبه بندی نهایی سایت Global Firepower در سال ۲۰۱۸ ایران با جهش و صعود ۱۰ پله ای بالاتر از اسرائیل,عربستان,پاکستان,کره شمالی,اوکراین,اسپانیا و استرلیا در رده ۱۳ رده بندی قدرتمند ترین ارتش های جهان جای گرفت. انتشار لیست رده بندی قویترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۹ توسط گلوبال فایر پاور   در رتبه سال […]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.