×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2360593 - سرلشکر باقری: نشست ورشو بی ارزش است

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار سرلشگر محمد باقری اظهار داشت: لهستان قول داده است که در نشستی ورشو هیچ حرفی علیه ایران زده نمی‌شود. وی افزود: باید منتظر بود تا این نشست برگزار شود و ببینیم که لهستانی‌ها چقدر به قول خود وفادار هستند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح این نشست را بی ارزش و بی اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: چه در نشست ورشو علیه ایران حرفی زده شود و چه حرفی زده نشود، تأثیری در اقدامات و قدرت جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ۲۲ دی ماه در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز از برگزاری یک گردهمایی بین المللی با تمرکز بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) در ورشو پایتخت لهستان با حضور متحدان آمریکا از جمله برخی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان سعودی و نیز رژیم صهیونیستی خبر داد.

بیشتر بخوانیم:

پیام رونمایی شهر تولید موشک از دید سرلشکر باقری

گفته می‌شود که برخی گروه‌های تروریستی نیز به این نشست فرا خوانده شده اند. کشورهای بزرگ اروپایی به علاوه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهای مهم عربی و ترکیه از مشارکت در این نشست به رغم دعوتی که واشنگتن از آنها کرده، خودداری کرده اند. واشنگتن می کوشد با ادعای اینکه این نشست صرفاً علیه ایران نیست و اوضاع خاورمیانه را بحث و بررسی می‌کند، کشورهای مؤثر دنیا را به شرکت در این نشست ترغیب کند.

لهستان در حالی میزبان این نشست شده است که ایرانیان ۷۰ سال قبل، پذیرای بیش از یک‌صد هزار پناهجوی لهستانی بودند. حتی امروز نیز مردم کشورهای همسایه، ایران را پناهگاهی امن در روزهای سخت می‌دانند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلام برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان از سوی پمپئو، به کشور میزبان و شرکت‌کنندگان کنفرانس در توئیتی یادآوری کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی آبرو شده و یا به حاشیه رانده شده اند؛ و ایران قوی‌تر از همیشه است. دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند؛ در حالی که ایران، لهستانی‌ها را در جنگ دنیای دوم نجات داد؛ این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.

منبع: ایرنا

لینک منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.