×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2451601 - فرآیند آموزش سربازی چگونه است؟

به گزارش ميليتاری نيوز، بر اساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، سربازان وظیفه پس از تحویل گرفتن وسایل و تعویض لباس، توسط فرمانده گروهان بر اساس اندازه اندازه قد در صف و ستون جانمایی می‌شوند.

همچنین هر سرباز مطابق با شماره دریافتی، داخل آسایشگاه تخت خواب و کمد خود را تحویل می‌گیرد و علاوه بر این‌ها، بر اساس گروه‌بندی‌های چند نفره وظایف خدماتی آن‌ها ابلاغ خواهد شد.



فرآیند آموزش چگونه شروع می‌شود؟

فرآیند آموزش سربازان مطابق با برنامه سین که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، پس از جانمایی در صف و ستون و گروه بندی، آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانیم:

شرایط اقساط خرید غیبت سربازی اعلام شد

برنامه سین چیست؟

سین نامی است برای برنامه‌های جاری قسمت‌های مختلف نظام و این کلمه مخفف ۳ حرف «ساعت یگان نظامی» است. قابل ذکر است که برنامه آموزشی سربازان وظیفه در همه نیروهای مسلح یکسان است، البته برای ۵ صبح تا ۴ بعدازظهر برای سربازان در این برنامه آموزشی برنامه‌ریزی شده است و افراد به انجام کارهای خارج از برنامه سین مجاز نیستند و مطابق شالوده کلی برنامه سین، در دوره آموزشی سربازان رأس ساعت ۵ صبح از خواب بیدار خواهند شد و تا ساعت ۶ صبح را به نظافت مناطق محوله و مرتب کردن آن کادر و خوردن صبحانه و وسایل شخصی خود می‌گذرانند.



در نظر داشته باشید، ساعت ۶ تا ۸ صبح برای ورزش، کلاس قرآن و غیره است و از ساعت ۸ تا ۱۲، در ۲ نوبت کلاس آموزشی برقرار می‌شود و در این دوران سربازان حداقل ۴ بار به میدان تیر می‌روند. قابل ذکر است که سربازان با رفتن به میدان تیر، آموزش و فنون استفاده از سلاح را فرا می‌گیرند و بین ۳ روز تا یک هفته هم برای آشنا شدن زندگی در شرایط سخت در بیابان چادر خواهند زد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.