×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2419374 - پیام رونمایی شهر تولید موشک از دید سرلشکر باقری

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز یکشنبه ۲۱ بهمن ۹۷ در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نظام در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت که در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح و بخش کشوری در معرض دید عموم مردم گذشته شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نشان می‌دهد در بخش علمی، فناوری، دفاعی، پزشکی و علوم انسانی کارهای بزرگی انجام شده که بخش اندکی از آنها به نمایش مردم در آمده و شاخص‌ها و سنجه هایی که در بعد از پیروزی انقلاب و طی ۴۰ سال اخیر با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی سیاسی و روانی و فرهنگی به دست آمده قابل قیاس با وضعیت پیش از انقلاب نیست.

بیشتر بخوانید:

روابط نظامی ایران و آذربایجان در دریای خزر توسعه می‌یابد

اعلام جزئیات سفر سرلشکر باقری به باکو

هشدار سردار باقری به برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس

سرلشکر باقری اظهار کرد: مکانی که اکنون در آن قرار داریم دستاوردهای سازمان انرژی اتمی که به دست دانشمندان جوان این سازمان به دست آمده نشان می‌دهد که جوانان ما توانستند تمام مراحل استخراج اورانیوم از معادن ایران و تبدیل آن به میله‌های سوخت هسته‌ای به کار گیری و بهره برداری در اتمی بوشهر به نمایش درآمده است.

وی افزود: در این نمایشگاه ۴۵ سازمان دولتی و دانشگاهی در ۱۲۰ غرفه ۱۰۰۰ دستاورد داخلی و صددرصد ایرانی را در معرض دید قرار داده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: ان شاالله ملت بزرگ ایران در ۲۲ بهمن نشان خواهند داد شاداب‌تر از گذشته در راهپیمایی شرکت می‌کنند و نشان می‌دهند با وجود مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند و کاستی‌های داخلی در مسائل انقلاب اسلامی و دفاع از نظام اسلامی کاملاً پای کار هستند و در برابر ناملایمت‌ها ایستادگی می‌کنند و با وحدت و انسجام این مشکلات را پشت سر می‌گذارند.

سرلشکر باقری درباره تلاش دشمنان برای ایران هراسی با بیان اینکه ایران هراسی که دشمنان تبلیغ می‌کنند بیشتر برای بستن قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی و غرب آسیا است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته هیچ‌گونه چشم‌داشتی به خاک و منافع هیچ کشوری از جمله همسایگان نداشته است و در مقابل هر کدام از همسایگان که با مشکلی تجاوز خارجی و یا حملات و اقدامات تروریستی مواجه شده‌اند، در صورتی که آن کشور علاقه داشته و دعوت کرده جمهوری اسلامی ایران به آن کشور ورود مستشاری و همکاری داشته و توانسته کمک کند تا آن کشور امنیت خود را مجدداً به دست بیاورد که عراق و سوریه نمونه آن است.

وی افزود: تا هر زمانی که آنها بخواهند در کشور آنها می‌مانیم و به کمک به آنها ادامه می‌دهیم و هر زمان که نخواهند آن کشورها را ترک می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت که در مقابل رویکردی که آمریکایی‌ها دارند با وجود اینکه مردم عراق و سوریه و حاکمیت قانونی علاقه‌ای به حضور آنها در کشورشان شأن ندارند اما آنها با خوی تجاوزگری در آن کشورها باقی می‌مانند و جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کنند که جمهوری اسلامی منطقه را بهم زده است و این مسئله یک موضوع حقوقی است که برای همه دنیایان آشکار است.

سرلشکر باقری با اشاره به برخی اقدامات برای محدود کردن توان دفاعی کشور با بیان اینکه حکومت‌ها برای دفاع از مردم و سرزمین و منافع ملی آن کشور تشکیل شده‌اند، اظهار کرد: هیچ کشوری در دنیا برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.جمهوری اسلامی نیز مانند هر کشور دیگری سازمان و تجهیزات دفاعی دارد تا از خاک، آب، مردم و منافع خود دفاع کند و برای این موضوع از هیچکس اجازه نخواهیم گرفت.

رئیس کل نیروهای مسلح با عنوان این مطلب که اروپایی‌ها یک بدهی بزرگ به ملت ایران دارند، گفت: مقامات ما در مذاکرات پنج بعلاوه یک و با پذیرش برجام تعهداتی را برعهده گرفتند که در این دو سه سال اخیر به تمامی تعهدات خود عمل کردند و این موضوع مورد تأیید همه دستگاه‌های دنیای و به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و در مقابل پنج بعلاوه یک، تعهد داشته که تمام محدودیت‌های بانکی و اقتصادی از جمهوری اسلامی بردارد که این کار را نکرده است.

وی افزود: آمریکا نیز با بدعهدی از تعهد خارج شده و دیگران نیز کوتاهی و سستی کردند و به تعهدات خود عمل نکردند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: توان دفاعی ما از جمله قدرت موشکی هیچگاه قابل مذاکره و بحث با کسی نیست و این اروپایی‌ها هستند که باید با فعال کردن ساز و کارهای مالی که قول آن را داده داده‌اند و حل کردن مشکلات مبادلات مالی جمهوری اسلامی بخش اندکی از تعهدات خود نسبت به برجام را انجام دهند و اینکه بخواهند انتظار جدیدی را مطرح کنند همچنین مجالی وجود ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره رونمایی از دستاوردهای موشکی و شهر موشکی سپاه اظهار کرد: یک نکته ظریف در رونمایی این رونمایی‌ها وجود داشت و آن اینکه حاکمان رژیم صهیونیستی و برخی آمریکایی‌ها و دستگاه‌های جاسوسی دنیا مدعی هستند هر اتفاق در ایران می‌افتند آنها مطلع هستند و می‌گویند می‌دانند که در کجای ایران موشک تولید می‌شود و تعداد آنها طی چند عدد است. یکی از موضوعاتی که آنها نمی‌دانستند در این روزها و نمایش درآمد و ده‌ها برابر از این تجهیزات وجود دارد که آنها از آن اطلاعی ندارند و ادعای آنها در خصوص دانستن همه چیز اشتباه است.

وی عنوان کرد: ما با اتکا به توان داخلی کشور و بهره گیری از جوانان دانشمند و نخبه و با استفاده از سرزمینی که خداوند همه منابع را در اختیار ما قرار داده همه مشکلات کشور را این ملت می‌تواند حل کند و بخش دفاع یکی از نمونه‌هایی است که به ملت و همه دنیا نشان می‌دهیم که هیچ مشکلی قابل غیر قابل حلی وجود ندارد.

سرلشکر باقری گفت که با قدری همت و همبستگی و تلاش جهادی می‌توان همه مشکلات را برطرف کرد و ان شالله همه مشکلات را یکی یکی هر خواهیم کرد.

رئیس ستادکل نیرومسلح اظهار کرد: تحریم و فشاری که بر بخش دفاع در این ۴۰ سال است در هیچ بخشی دیگر وجود نداشته است. اما ما در بخش دفاع توانستیم بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز را خود تولید کنیم و مابقی را در سال‌های آتی تکمیل خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

لینک منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.