×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز به نقل از سپاه نیوز، در مراسمی که امروز (پنج شنبه ۱۸ بهمن) با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، موشک بالستیک هوشمند زمین به زمین دزفول در کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های بالستیک سپاه رونمایی شد.

فرمانده کل سپاه در این مراسم رونمایی از دستاوردهای دفاعی سپاه همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را اثبات “ما می‌توانیم” به دنیایان دانست و اظهار کرد: تولید انبوه موشک‌های پیشرفته دقیق و هوشمند با آخرین تکنولوژی که نقطه اوج پیشرفت در عرصه موشکی است، امروز به همت فرزندان ملت ایران در نیروی هوافضای سپاه تحقق یافته است.

سرلشکر جعفری با اشاره به نمایش کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های بالستیک نقطه‌زن سپاه برای نخستین بار، گفت: رونمایی از این شهر تولید موشک در اعماق زمین، پاسخی به یاوه‌گویی‌های غربی‌ها است که تصور می‌کنند با تحریم و تهدید می‌توانند ما را محدود کرده و از اهداف بلندمان بازدارند.

بیشتر بخوانید:

درخواست کمک صنعت خودروسازی از هوافضای سپاه

عکس / رزمایش «اقتدار بهداری رزم» نیروی زمینی سپاه

 

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی توان کامل دفاعی خود را اعلام می‌کنیم، گفت: توان دفاعی ایران اسلامی بازدارنده و در راستای حفظ امنیت ملی بوده و با هیچ چیز قابل معامله و مذاکره نیست.

وی افزود: امروز اروپایی‌ها در حالی صحبت از محدودیت و تحریم توان دفاعی ما می‌کنند که با کمال وقاحت از توان آفندی شأن برای حمله به مردم مظلوم و بیگناه در جای جای دنیا استفاده می‌شود، اما ما با افتخار توان دفاعی خود را ارتقا داده و از هیچ چیز واهمه‌ای نداریم.

فرمانده کل سپاه تحریم و تهدید دشمنان را عامل دستیابی به خودکفایی و استقلال در عرصه دفاعی توصیف و تاکید کرد: امیدواریم غربی‌ها سر عقل آمده و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی دست از دشمنی با ملت ایران بردارند و اطمینان داشته باشند که ما راه خود را با وجود تمامی فشارها ادامه می‌دهیم؛ این مهم را در ۴۰ سال گذشته بارها به اثبات رسانده‌ایم و در آینده نیز آن را تداوم خواهیم داد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه امروز تمامی موشک‌های ساخت نیروی هوافضای سپاه نقطه‌زن می‌باشند، اظهار کرد: هم اکنون تمرکز ما بر سایر بخش‌ها مانند سبک سازی، سرعت تولید و تولید انبوه موشک است، حتی موشک‌هایی که در گذشته تولید شده‌اند در حال تبدیل شدن به موشک هوشمند می‌باشند؛ بگونه ای که ما برای تمامی اهدافی که ممکن است برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران روزی به آن نیاز داشته باشیم، ظرفیت‌سازی کرده‌ایم و قادریم در صورت شیطنت دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها، در همان لحظه اول آنان را آماج موشک‌های خود قرار دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تا رسیدن به اهداف والای خود با اقتدار به پیش می‌رود، گفت: پیام این دستاورد دفاعی به مردم و دوستداران انقلاب اسلامی این است که جمهوری اسلامی با افزایش توان دفاعی حامی آنان بوده و قدرتی که در برابر نظام سلطه و استکبار شکل‌گرفته، توسعه خواهد یافت.

فرمانده کل سپاه برخورداری این نهاد مردمی از جوانان مؤمن، انقلابی، متعهد و متخصص را نوید بخش دستاوردها و پیروزی‌های بزرگ توصیف و تصریح کرد: جوانانی که امروز در حال ساخت موشک هستند، بخش کوچکی از سرمایه عظیم انسانی جمهوری اسلامی ایران می‌باشند و این نسل جوان به طور قطع سپاه آینده را با استفاده از تجربیات نسل گذشته با سرعت بیشتری پیش خواهند برد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم امنیت ملت ایران را خط قرمز نیروهای مسلح برشمرد و اظهار کرد: با وجود توطئه‌ها و تهدیدات دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، طبیعی است که ما نیز به حرکت خود ادامه دهیم و امروز به پاس پایداری و مقاومت خوزستانی‌های غیور، به ویژه مردم قهرمان و مقاوم دزفول در دفاع مقدس، از موشک هوشمند زمین به زمین “دزفول “رونمایی کردیم که آخرین دستاورد و محصول حوزه تحقیقات نیروی هوافضای سپاه است.

2448867 - نمایش کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های سپاه برای نخستین بار/ رونمایی از موشک هوشمند «دزفول» با برد ۱۰۰۰ کیلومتر +عکس

وی با تاکید بر اینکه حرکت ما در حوزه موشک‌های زمین به زمین دائمی است، با برشماری ویژگی‌های موشک هوشمند دزفول اظهار کرد: این دستاورد مهم به لحاظ ابعاد و اندازه به هندسه موشک ذوالفقار بسیار نزدیک می‌باشد؛ موشک ذوالفقار ۷۰۰ کیلومتر برد دارد، اما موشک دزفول هزار کیلومتر برد داشته و افزایش ۳۰۰ کیلومتری برد آن به واسطه به‌کارگیری فناوری‌های جدید در این محصول دفاعی است، قدرت انهدام و تخریب این موشک نیز به دلیل نوع موادی که در سر جنگی آن به کارگیری شده، دو برابر موشک ذوالفقار است.

سردار حاجی زاده کارخانجات ساخت موشک را امکانی گرانبها و حیاتی برشمرد واظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران شروع کننده هیچ جنگی نیست، اما قرار هم نیست در برابر دشمنان غافلگیر شویم، از این رو هم امکانات عملیاتی و هم کارخانجات تولیدی خود را در اعماق زمین و به صورت محرمانه تعبیه کرده‌ایم تا از دسترسی دشمنان دور بماند.

2448868 - نمایش کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های سپاه برای نخستین بار/ رونمایی از موشک هوشمند «دزفول» با برد ۱۰۰۰ کیلومتر +عکس

فرمانده نیروی هوافضای سپاه دفاع از کشور را حق هر ملتی دانست و با اشاره به اعلام مواضع اخیر اروپایی‌ها علیه توان موشکی بازدارنده ایران اسلامی تصریح کرد: ما از امریکا انتظاری نداریم، اما اروپایی‌ها نباید فراموش کنند که در طول جنگ تحمیلی از رژیم بعث عراق به شکل‌های مختلف حمایت و پشتیبانی‌های تسلیحاتی کردند و باید پاسخگوی حمایت‌های خود از صدام و جنایت‌ها علیه ملت ایران باشند، لذا باید گفت” ما به اروپایی‌ها اعتماد نداریم و بهتر است آنها خود را هزینه ترامپ نکنند”.

سردار حاجی زاده در پایان تأکید کرد: صحبت کردن از محدود سازی توان موشکی نه تنها ما را در پیگیری اهدافمان متوقف نخواهد کرد، بلکه ترغیب می شویم که این توان بازدارنده را توسعه دهیم.

لینک منبع

  1. امید

    به اسرائیل میرسه؟؟؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.