×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2446610 - ایران در افغانستان مستشار نظامی ندارد

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص رایزنی‌های احتمالی جمهوری اسلامی با افغانستان برای مقابله با داعش اظهار داشت: جمهوری اسلامی با هیچ کشوری خارج از چهارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی مراوده نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما در هر مذاکره‌ای منافع و امنیت ملی کشور را مدنظر قرار می‌دهیم، افزود: هر مقوله‌ای که برای کشور و منطقه امنیت‌آفرین باشد، برای ما نیز مهم است.

بیشتر بخوانیم:

تأیید تست اخیر موشک بالستیک در ایران

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص اعزام مستشار نظامی به افغانستان گفت: داعش امروز در افغانستان یک پدیده گسترده و قدرتمند محسوب نمی‌شود؛ چراکه حکومتش از هم پاشیده و از بین رفته است. آنچه که مشاهده می‌شود سرریزهایی از این گروه تکفیری است که با پشتیبانی آمریکایی‌ها، هدایت رژیم صهیونیستی و با پول عربستان سعودی در کشورهای مسلمان حضور پیدا می‌کنند تا این کشورها را به یک سرزمین سوخته تبدیل کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است هر جایی که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و آل سعود با رویکرد مداخله گرانه و تمامیت‌خواهانه وارد شدند، نتیجه عکس گرفتند و مطمئناً حضور داعش در افغانستان دستاوردی برای آن‌ها نخواهد داشت.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما هیچ‌گاه به طور خودمختار به کشوری مستشار اعزام نکرده‌ایم، گفت: اگر در سوریه و عراق کمک مستشاری کردیم بنا به دعوت رسمی دولت‌های قانونی این دو کشور بوده است و امروز هم پایگاهی در این کشورها نداریم و به افغانستان هم هیچ مستشاری اعزام نکرده‌ایم.

منبع: دفاع پرس

لینک منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.