×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2429498 - ایران به قدرت بزرگی در غرب آسیا بدل شده است /  کل هزینه نیروهای مسلح ما ٧ تا ٨ میلیارد دلار است

به گزارش ميليتاری نيوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش نگهداری و تعمیرات نیروهای مسلح که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزاری شد، طی سخنانی اظهار داشت: احتمالا ما به‌دلیل قرار گرفتن در مرکز انقلاب عظمت آن را خیلی درک نکنیم.

وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی برای کشوری که حداکثر وابستگی به آمریکا را داشت یک معجزه الهی بود. ارتش آن روز بایستی در جهت استراتژی آمریکا سازماندهی می‌شد و دفاع “مردم‌پایه” جایگاه اندکی در راهبردهای آن زمان داشت.

سرلشکر باقری ادامه داد: به‌برکت تلاش‌های ملت مسلمان ما در طول تاریخ و خواست خداوند این انقلاب شکل گرفت و به پیروزی رسید و تحولات بزرگی در دنیا و منطقه اتفاق افتاد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب به‌دنبال خود استقلال و آزادی به‌ارمغان آورد تأکید کرد: در هر مقطع تاریخی دشمنان انقلاب هرچه را در توان داشتند و هرکار می‌توانستند انجام دادند.

وی تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که بعد از تجربه دو قرن حقارت امروز به قدرت بزرگ در جنوب غرب آسیا بدل شده است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ملت ایران در دوران سیاه پهلوی حق هیچ‌گونه تصمیم‌گیری نداشت اما امروز در تمام ابعاد این ملت خودش برنامه‌ریزی می‌کند، تصمیم می‌گیرد و اجرا می‌کند. اروپای مدعی پس از چند ماه اعلام می‌کند “ما توانایی ایجاد یک شرکت کم‌توان برای مقابله با تحریم آمریکا را نداریم و در انجام تعهداتمان در قابل برجام متوجه شده‌ایم که چقدر ناتوان هستیم”.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رشد ملت ایران در قیاس با چهل سال گذشته قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و این پیشرفت در نیروهای مسلح چشمگیرتر است. در بخش دفاع وضعیت فعلی ما با گذشته قابل قیاس نیست. دستاوردهای نیروهای مسلح در ساختن کشور با گذشته قابل قیاس نیست.

وی اضافه کرد: اگر تولید تجهیزات مدرن یک اقدام معجزه‌گون در کشور ما است، نگهداری تجهیزاتی که از گذشته به ما به‌ارث رسیده است ارزشی کمتر از موضوع قبل ندارد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نیروهای مسلح نقش بی بدیلی در کشور بر عهده دارند عنوان کرد: کشوری که با این حجم از تهدید مواجه است، باید نیروی مسلح هوشیار و بصیر و پای کار داشته باشد تا زیر چتر امنیتی که در کشور ایجاد می‌شود سایر بخش‌ها بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر امروز در کشور کسی ادعا دارد که به خاطر نا امنی و نا آرامی قادر به فعالیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نیست، از ما در خواست کند و ما پاسخگو هستیم. امروز امنیت مناطق مرزی ما بهتر از مرکز کشور است. در منطقه‌ای که ناامن‌ترین منطقه در دنیا است در کشور ما به لطف خداوند ثبات و پایداری وجود دارد و دولت و حاکمیت ما به راحتی می‌توانند کار کنند.

بیشتر بخوانیم:

تقدیر ویژه سرلشکر باقری از ارتش

وی گفت: ما در نیروهای مسلح برای ارتقا توان بازدارندگی و استقرار امنیت و دفاع مطمئن از کشور و شکست دادن قطعی هر متجاوزی مسئولیت‌های سنگینی داریم و اجرای این مأموریت منوط به داشتن نیروهای مسلح آماده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت موضوع نگهداری و تعمیرات گفت: ما هم باید بتوانیم تجهیزات جدید را تولید کنیم و هم تجهیزات گذشته را سرپا نگهداریم. ما باید نیروهای مسلح کم هزینه‌ای برای کشور باشیم و این گونه هم هست. ما در مقایسه با نیروهای مسلح سایر کشورها نیروی مسلح پرهزینه‌ای برای کشور نیستیم. اگر دشمنان منطقه‌ای ما مانند رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات سالانه حدود یکصد میلیارد دلار هزینه می‌کنند ما احتمالا یک نیروی مسلح حدود ۷ یا ۸ میلیارد دلاری داریم.

وی ادامه داد: ما امروز در تأمین هیچیک از اقلام نیازمند خارج نیستیم، احتمالا بیش از ۹۰ درصد از تجهیزاتمان را در داخل کشور می‌سازیم. ما نیروی مسلحی هستیم که روی پای خود ایستاده‌ایم اما افتخار دشمنان منطقه‌ای ما این است پول‌های خود را برای خرید تجهیزاتی صرف کنند که توان استفاده از آن را ندارند. اما امروز رزمندگان موشکی ما موشکی را بکار می‌گیرد که پس از طی ۱۳۰۰ کیلومتر با خطای کمتر از ۱۰ متر به هدف اصابت می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح جامع و سند راهبردی نگهداری و تعمیرات در نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ شده است و امروز در این زمینه تعامل خوبی با بخش‌های علمی کشور در نیروهای مسلح بر قرار است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نیروی انسانی نقشی بی بدیل در تعمیر و نگهداری تجهیزات دارند گفت: من تاکید می‌کنم بخشی از رسیدگی به نیروی انسانی هنوز عملی نشده است که بنده بر تسریع این رسیدگی‌ها تاکید می‌کنم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر بهره‌گیری بر توان عملی و خلاقیت در نیروهای مسلح عنوان کرد: در مسئله نگهداری و تعمیر هم دستیابی به روش‌های نوین و دستیابی به راه‌های کوتاه‌تر باید مورد توجه قرار گیرد. امروز از تجربیات خوبی در زمینه تعمیر ونگهداری مانند عملیاتی کردن جنگنده‌های سوخو ۲۲ و سوخو ۲۵ را در مدت زمان کوتاه را شاهد بودیم که در مقابله با تروریسم برادران ما در عراق از آنها بهره بردند و امروز جنگنده سوخ و۲۲ در خط پرواز و عملیات قرار دارند.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۸ گفت: ما باید اعتبار لازم برای تعمیر نگهداری را در بودجه سال آینده پیش بینی کنیم تا در این زمینه دچار مشکل نشویم.

منبع: فارس

لینک منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.