×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2441816 - تحقیر جنگنده‌های «اف -۱۸» آمریکا توسط سوخوهای روسیه

به گزارش ميليتاری نيوز، آنطور که رسانه‌های روسیه در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند ۲ فروند جنگنده «سوخ و-۳۵» روسیه در یک رهگیری هوایی ۲ جنگنده «اف -۱۸ F/A » نیروی دریایی آمریکا را مقهور قدرت خود کردند.

این ماجرا در رسانه‌های آمریکایی همچون «بیزینس اینسایدر» نیز بازتاب داشته است. جریان از این قرار است که ۲ فروند جنگنده سوخ و-۳۵ با «تیل گرفتن» (انجام مانورهای برتری هوایی و قرار گرفتن در پشت جنگنده رقیب) تحقیر هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا را موجب شدند تا اینکه سر و کله یک جنگنده «اف -۱۵» ژاپنی پیدا شده و با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های آمریکایی را از دام خلبانان روس نجات می‌دهد. در نبردهای هوایی تیل گرفتن خلبانان از هم و قرار گرفتن در موقعیت مناسب حمله بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

«بمب‌های هدایت ماهواره‌ای» وارد سازمان رزم نیروی هوایی ارتش شدند

تحلیلگران نظامی روسیه این رویداد را دلیلی بر برتری هوایی جنگنده‌های خود بر آمریکا و نوعی تحقیر آن‌ها بر شمرده‌اند.

این منابع پیشتر از مغلوب ساختن یک جنگنده «اف -۲۲» آمریکا در یک رویارویی هوایی بر فراز قلمروی هوایی سوریه خبر داده بودند. بنابر اخبار منتشر شده رهگیری هوایی سوخوهای روسیه از جنگنده‌های آمریکایی در منطقه شرق دور روسیه رخ داده است.

مقام‌های آمریکا به طور مستقیم در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند اما «جو هانتز» سخنگوی مقر فرماندهی نیروهای آمریکا مستقر در اروپا در این زمینه به بیزینس اینسایدر گفت که هواپیماها و کشتی‌های آمریکا به طور مرتب در قلمروی هوایی و دریایی بین‌المللی با روس‌ها مواجه شده که اکثراً امن و حرفه‌ای هستند.

بیزینس اینسایدر در حالی که سعی کرده برتری هوایی روس‌ها بر آمریکا را کم اهمیت جلوه دهد اما در نهایت متذکر شده که سوخ و-۳۵ روسیه در زمینه نبرد نزدیک هوایی (داگ فایت) بر اف -۱۸ برتری محسوس دارد.

یک مقام روسیه نیز چندی قبل فاش ساخت که مسکو با استقرار نسخه اولیه جنگنده «سوخ و-۵۷»، موفق به شناسایی جنگنده‌های پنهانکار «اف -۳۵» و «اف -۲۲» آمریکا شده است.

به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد»، خبر استقرار سوخ و-۵۷ در سوریه و برای مدت کوتاه که در فوریه سال قبل رخ داد، موجب تعجب بسیاری از کارشناسان نظامی شد زیرا این جنگنده اینک در دست آزمایش قرار دارد و هنوز وارد ناوگان هوایی روسیه نشده است

مقام روسی در این زمینه اظهار داشته بود: «استقرار این چهار فروند جنگنده آشکارا به ما این امکان را داد تا با استفاده از سامانه‌های ارتباطی آن‌ها بتوانیم اف -۲۲ و اف -۳۵ که در همان قلمروی فضایی پرواز می‌کردند را شناسایی کنیم.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.