×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2427585 - اجرای «کارپِت بامبینگ»توسط فانتوم‌های ارتش

به گزارش ميليتاری نيوز، در نخستین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، جنگنده‌های اف ۴ و هواپیمای رهگیر میگ ۲۹ با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند.

امیر خلبان علیرضا انگیزه سخنگوی هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اعلام خبر فوق، گفت: هواپیمای میگ -۲۹ با شلیک موشک‌های بهینه شده R-73 موشک رها شده از هواپیمای اف -۵ را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد.

وی افزود: هواپیماهای اف ۴ با بمباران سنگین (Carpet Bombing)، اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با بیان به اینکه در این مرحله جنگنده‌های رهگیر اف- ۱۴ به اجرای مأموریت گشت هوایی مسلح، رهگیری هواپیماهای دشمن و انجام مأموریت TOP COVER پرداختند، تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف -۱۴ و میگ -۲۹ با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

بیشتر بخوانیم:

صاعقه و اف -۵ اهداف حیاتی دشمن را منهدم کردند

وی گفت: تیم‌های متخصص در حوزه‌های جنگ نوین حاضر در منطقه رزمایش در این مرحله، به مقابله با تک شیمایی دشمن فرضی پرداختند و گروه جنگ‌های نوین نهاجا با بکارگیری انواع سامانه‌های رفع آلودگی داخلی سازی شده توسط متخصصان کشورمان به مقابله با حمله شیمیایی دشمن پرداختند.

امیر انگیزه افزود: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخ و۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده خواهند کرد و هواپیمای اف ۴ نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین هواپیماهای سی ۱۳۰ در شرایط سخت و ارتفاع اقدام به عملیات بارریزی کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.