×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1980162 - صاعقه و اف -۵ اهداف حیاتی دشمن را منهدم کردند

به گزارش ميليتاری نيوز، در نخستین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، هواپیماهای شکاری بمب افکن اف -۵ و صاعقه اهداف مهم و حیاتی دشمن را با استفاده از تسلیحات ساخت داخل منهدم کردند.

امیر خلبان علیرضا انگیزه سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، گفت: در نخستین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فداییان حریم ولایت، هواپیماهای اف ۵- و جنگنده داخلی صاعقه با بمب‌های سنگین اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی اعم از باندهای پروازی، ایستگاه‌های رادار و سکوهای پرتاب موشک، مخازن سوخت و انبار مهمات درمنطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.

وی افزود: همچنین هواپیماهای اف ۷ مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه زن، دور ایستا و راکت‌های ساخت داخل برای نخستین بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.

بیشتر بخوانید:

آغاز رزمایش بزرگ اقتدار هوایی فداییان نیروی هوایی ارتش

امیر انگیزه ادامه داد: در ادامه این مرحله از رزمایش، سه فروند جنگنده اف -۴ از هواپیمای تانکر سوخت رسان ۷۴۷ به منظور نفوذ در عمق کشور نارنجی و افزایش شعاع عملیاتی در دستیابی به اهداف برد بلند با اجرای مأموریت TOP COVER توسط دو فروند هواپیمای اف ۱۴، عملیات سوخت گیری هوایی را با موفقیت انجام دادند.

سخنگوی هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت اظهار داشت: در بخش دیگری از این رزمایش عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی سیم و باسیم، انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم، گفت: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است و بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش را به معرض نمایش می‌گذارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.