×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2427063 - آغاز رزمایش «فدائیان حریم ولایت» از فردا +جزییات

به گزارش ميليتاری نيوز، امیر حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، اظهار داشت: مرحله اصلی و عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت ٨ از فردا به مدت دو روز و با شرکت کلیه پایگاهه ای شکاری نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی اصفهان و پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز خواهد شد.

وی افزود: استفاده از هواپیماهای سوخت‌رسان، شکاری، بمب افکن و شناسایی در این رزمایش در دستور کار خواهد بود. هواپیمای سوخو-٢٤ و F-4 و F-5 و F-7، سی-١٣٠ و میگ-٢٩ و اف-١٤ و بوئینگ ٧٠٧ و ٧٤٧ در این رزمایش استفاده خواهند شد

امیر واحدی اعلام کرد: اجرای عملیات رصد، شناسایی، عکس برداری توسط هواپیماهای شناسایی و پهپادها صورت خواهد گرفت. تمرین عملیات برد بلند در خارج از رینگ پدافند هوایی دشمن از جمله عملیات هایی است که در این رزمابش تمرین خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی با بیان اینکه یکی از ویژگی خوب این رزمایش استفاده از خلبانان جوان در اجرای عملیات ها و استفاده از بمب های هوشمند و نقطه زن ساخت داخل است، تصریح کرد: نیروی هوایی در کنار سایر نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت آسمان ایران اسلامی را بر عهده دارد و پیام این رزمایش امنیت، دوستی و ثبات پایدار برای کشورهای منطقه است.

واحدی افزود: خوشبختانه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در این رزمایش هیچ تاخیری در پروازهای کشوری ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: پایگاه اصلی این رزمایش اصفهان است اما از پایگاه های شیراز، دزفول و همدان هم استفاده می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در پروازهای روز اول رزمایش، از از بمب های مشقی استفاده خواهد شد و در روز دوم از تجهیزات و تسلیحات اصلی بهره خواهیم گرفت.

واحدی همچنین گفت: جنگنده کوثر که چندی پیش رونمایی شد نخستین پرواز خود را انجام داده و خط تولید آن آغاز به کار کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.