×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2425395 - ترامپ سامانه دفاع موشکی عربستان را تقویت می‌کند

به گزارش ميليتاری نيوز، در حالی که انتظار می‌رفت دولت آمریکا بابت قتل روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود تغییراتی را در روابط خود با این کشور ایجاد کند، اما گزارش‌ها حاکیست که دولت آمریکا با برنامه ارتقا سامانه دفاع موشکی «پاتریوت پک -۳» عربستان به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است.

وبگاه «المانیتور» بعد از ظهر دوشنبه نوشت: بر اساس تصویب اولیه این قرارداد در ماه «دسامبر (آذر) در وزارت خارجه آمریکا، عربستان در قالب قرارداد ۱۹۵ میلیون دلاری سامانه موشکی پاتریوت خود را تقویت می‌کند. این تقویت شامل ارتقا سامانه هدایت شونده است که توانایی رهگیری موشک‌های بالستیکی که قادرند رادارهای ساخت آمریکا را دور بزنند، افزایش می‌دهد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به وبگاه المانیتور گفته که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور گفته که با وجود تنش‌ها با ریاض بابت امور یمن و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی، آمریکا «شریک استوار» این کشور باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

تحلیل استراتژیک صهیونیست‌ها از خروج آمریکا از سوریه

واقعیت‌هایی که دلیل فرار ترامپ از سوریه شد

پشت پرده فرمان عجیب و ناگهانی ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «برای چهار دهه و در هفت دولت، عربستان سعودی شریک مهم آمریکا در مهار رفتار شرورانه ایران، بزرگترین حامی تروریسم و منبع تهدید فزاینده موشکی علیه شرکای منطقه‌ای ما به شمار می‌رود.»

«فرانک رز» معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در امور کنترل تسلیحات نیز به المانیتور گفت که ارتقا این سامانه دفاع موشکی، الگوریتم داخل رادار این سامانه را بهبود می‌بخشد تا موشک‌های بالستیک کشورهایی چون ایران را هدف قرار دهد.

به گزارش المانیتور، معامله تقویت دفاع موشکی عربستان سعودی در حالی مطرح است که برخی سناتورهای آمریکا پس از قتل خاشقچی در تلاش برای جلوگیری از فروش سایر سلاح‌های آمریکایی به پادشاهی سعودی بودند.

بر این اساس، فروش پاتریوت‌های ارتقا یافته، عربستان سعودی را قادر می‌سازد تا با تهدید موشکی بالقوه از جانب ایران مقابله کند زیرا سپاه پاسداران زبده ایران، به موشک‌های جدید ارتقا یافته‌ای دست یافته است که می‌توانند کشتی‌های آمریکا در منطقه و اهداف فراتر را هدف قرار دهند.

این در حالی است که «آرچر میسی» دریاسالار بازنشسته آمریکا که سال‌ها در امور پدافند هوایی نیز فعالیت کرده به المانیتور گفت، فروش پاتریوت به عربستان سعودی کمک می‌کند این کشور ابزارهای بیشتری در جعبه ابزار خود برای دفاع برابر موشک‌های حوثی‌ها داشته باشد، اما نمی‌تواند گلوله جادویی دفاع هوایی برابر حملات حوثی‌ها باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.