×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1517857196 2099836 - سردار سلامی: آمریکا در آستانه فروپاشی قدرت است

به گزارش ميليتاری نيوز به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، سردار حسین سلامی در یادواره سرداران و ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون با ابراز خرسندی از حضور در این شهرستان اظهار داشت: قرآن به حق می‌گوید که شهیدان ما زنده‌اند و نزد خداوند روزی‌خوارند، آنها را مرده نپندارید. این یک افتخار است که در آن عملیات‌های سخت دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین نبردها و در نزدیک‌ترین مواضع دشمن و در شدیدترین و خطرناک‌ترین موقعیت‌های جنگ فرزندان شما درخشیدند و افتخار آفریدند.

بیشتر بخوانید:

سردار سلامی: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی سنگین تر بود

سرار سلامی: در لبه‌های فناوری دفاعی دنیا قرار داریم

وی ضمن یاد و خاطره شهدان گفت: ما هرچه عزت، افتخار، شرافت، کرامت و منزلت داریم و به هرچه در این سرزمین افتخارمی‌کنیم از شهیدانمان به ما رسیده است. آنها نقشی جاودانه در شکل‌دهی به سیمای منور ایران اسلامی در این ۴ دهه سخت نبرد با مستکبران ایفا کردند. شهدا سبب شدند این ملت در محاصره و فشار سیاسی همه قدرت‌های دنیا نشکند و این سرزمین مستقل و آزاد از اراده قدرت‌ها باقی بماند. آنها حجت‌های آشکار برما و علامات راه برای ما بودند، شهدا مظاهر و منابع قدرت ما هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: انسان‌های عادی می‌میرند، اما شهدا پس از شهادت بیش از قبل به جامعه قوت و نور می‌بخشند ما بدون شهیدان نمی‌توانستیم ادامه حیات دهیم آنها قاعده جنگ را برای ما تغییر دادند.

سردار سلامی عنوان کرد: هرقدرتی ساز و قدرت پیشروی داشته و از قدرت سیاسی و اقتصاد قوی‌تری برخوردار باشد یا هرکسی که قدرت نظامی و عملیات روانی بیشتری دارد، پیروزی او وسیع‌تر است اما شهدا این محاسبات را تغییر دادند. ما براساس این محاسبات بسیار از دشمنانمان ضعیف‌تر بودیم.

وی گفت: دشمن ما از هر مانعی می‌گذشت، اما وقتی به جسم مستحکم سرشار از ایمان این ملت می‌رسید، می‌شکست. قدرتی وجود داشت که ماورای مسائل مادی بود. آن قدرت ایمان حقیقی بود. شهیدان ما با قلب‌های پر از ایمانشان می‌جنگیدند و با تکبیر، لحظات کبریایی را ایجاد می‌کردند.

سردار سلامی تاکید کرد: این قدرت الهام یافته از روح عاشورا بود که در قامت این ملت تجسم یافته بود، اینها آرزوی یک ملت بود که همیشه آرزو داشت در عاشورا می‌بود و اهل بیت را در حلقه فداکاری خویش حفظ می‌کرد. هر که می‌جنگید فکر نمی‌کرد باز می‌گردد، ضعیف‌ترین احتمال برگشت بود. خدا خریدار جان آنان بود آنها به طمع بهشت جان نمی‌باختند بلکه رضوان الهی را هدف خود داشتند.

وی گفت: شهدا می‌گفتند برای رضای خدا می‌رویم، کسی نمی‌گفت برای بهشت؛ هرچند بهشت ماوای دائمی آنان بود، اما آنان فقط رضوان الهی را طلب می‌کردند. آنها در جست‌وجوی خدا بودند. مملکتی که چنین ملتی دارد هرگز شکست نمی‌خورد.

سردار سلامی ضمن برشمردن شرایط کشور گفت: امروز در کشوری هستیم که رهبرش در عصر پیچیده‌ترین توطئه‌های بشر یک تنه با یک امت وفادار در مقابل یک دنیا ایستاده است. رهبری که مثل امام با همان شجاعت و تدبیر و نزدیک به ۳ دهه بیرق‌دار این امت است. او سفینه نجات است و رهبری نورانی است.

وی ضمن بر شمردن تلاش‌های آمریکا برای بازگشت به منطقه و ایران گفت: پس از شکست دادن طاغوت و بیرون کردن آمریکا از جاسوس خانه‌اش، همواره دنبال راهی برای غلبه بر این ملت بود. همه تجربیات سنگین خود را در شکست دادن نظام‌های سیاسی به میدان آورد از تمام قدرت خود استفاده کرد تا انتقام سختی از این ملت بگیرد. این ملت را در تحریم سخت ِ دنیای قرار داد. تهاجم فرهنگی سنگین برای پشیمان کردن مردم از انقلابشان انجام داد. برای ایجاد این تصور که باید با آمریکا ساخت، تمام نیروی خود را به صحنه آورد و از هیچ چیزی دریغ نکرد.

سلامی در ادامه گفت: جوانان دانشمند ما را در خیابان ترور کردند. تلاش کرد همه راه‌های پیشرفت این ملت را مسدود کنند همه متحدان خود را به صحنه آورد. یک میدان جنگ همه جانبه‌ای ایجاد کردند که در سده‌های اخیر هیچگاه به مدت ۴۰ سال وجود نداشته است اما آنها خوب آموخته‌اند که فرار کنند.

جانشین فرمانده سپاه بیان کرد: ایران امروز ایمن، امن و آزاد و سربلند و نیرومند است و این به برکت اسلام و تجلی نور ولایت بر این سرزمین است. اینکه امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد، امروز عملی، مجسم و باورپذیر تحقق یافته است ما نه فقط توانسته‌ایم دشمن را از قلب کشورمان دور کنیم، بلکه او را در جبهه‌های پراکنده‌ای درگیر کرده‌ایم که آنها تضعیف شده‌اند.

وی در تحلیل این مسائل گفت: این ملت آنقدر سر آمریکا را به چکش و سِندان زده که نه تنها قدرت نظامی آنها بلکه عقل سیاسی آنها به زوال رفته است. آمریکا در آستانه فروپاشی قدرت است و این برگرفته از سنت الهی است. ۷ تریلیون دلار خرج کرده‌اند، جز متحد شدن ملت‌های مسلمان بر محور امام و ولایت نتیجه‌ای برای آنها نداشته است، جز ضعف اقتصادی و سیاسی برای آنها دستاوردی نداشته است. چرا ۴۰ میلیون آمریکایی زیر خط فقر شب‌ها روی کارتون در خیابان می‌خوابند؟ چرا قدرت نظامی او عمل نمی‌کند، عاجز است و بیمار است؟ چرا از سوریه عقب می‌نشیند؟

سردار سلامی گفت: ما سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم؛ اما اگر شرایط برای ما سخت است، برای آنها سخت‌تر است. ما به خدا امید داریم ولی آنها خدا را ندارند یعنی امیدی ندارند در جنگ هم همینطور بود، آنها همه چیز داشتند جز خدا و ما هیچ چیز نداشتیم جز خدا، ولی ما پیروز شدیم ما روزی آمریکا را شکست دادیم که قدرت فراوانی داشت، اما امروز ما قدرتمندیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: امروز نام ایران را هرجا ببریم، با افتخار از آن یاد می‌شود اگر دنیای اسلام امروز مقابل آمریکا می‌ایستد به خاطر ایستادگی شماست، چون شما یک الگوی جاودانه مقاومت ساختید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.