×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2282680 - بلغارستان جنگنده اف 16 خریداری می کند

به گزارش ميليتاری نيوز، این وزارتخانه اعلام کرد: این خرید قابلیت‌های ضربتی نیروی هوایی بلغارستان را افزایش می‌دهد.

بلغارستان که از سال ۲۰۰۴ عضو ناتو است، ۹۰۰ میلیون یورو برای خرید دست کم هشت جنگنده اف-۱۶ اختصاص داده است. البته پیشنهاد اولیه کمپانی تسلیحات سازی لاکهید مارتین آمریکا بیش از این مبلغ بوده است.

وزیر دفاع بلغارستان در یک نشست خبری گفت: کم کردن مبلغ خرید این جنگنده‌ها از آمریکا را تنها می‌توان با مذاکراتی مستقیم با مقام‌های دولت آمریکا به دست آورد.

بیشتر بخوانیم:

فشار به بلژیک درباره خرید جنگنده اف 35

وزارت دفاع بلغارستان از دولت این کشور خواسته تا تاییدیه پارلمان را برای یک بودجه بالاتر که شامل تخفیف نیست، به دست بیاورد.

بویکو بوریسف، نخست وزیر محافظه کار بلغارستان اخیرا گفته بود که تمایل دارد تا بجای سایر پیشنهادها شامل جنگنده‌های بوئینگ اف-۱۸، جنگنده‌های گریسپن سوئد و جنگنده‌های یوروفایتر دست دوم ایتالیا، جنگنده اف-16 از آمریکا را بخرد.

وی با جان سولیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا و مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور که اخیرا به صوفیه سفر کرده بودند، دیدار و درباره خرید این جنگنده‌ها با آنها صحبت کرد.

اخیرا، شرکت تسلیحاتی گریسپن سوئد گفته بود که می‌تواند ۱۰ جنگنده را با قیمتی مشابه برای بلغارستان تامین کند اما وزارت دفاع این کشور گفت که هر دو پیشنهاد هم از جانب سوئد و هم ایتالیا شامل تسلیحات پر هزینه‌ای می‌شود که باید به صورت جداگانه خریداری شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.